5 minuten met Erik de Roos

5 minuten met | 1111 keer bekeken

Iedere week zit Verpakkingsprofs 5 minuten met iemand uit de verpakkingsbranche om de tafel. Deze week Erik de Roos, Account Manager bij Bandall, specialist in banderolleren en banderolleersystemen

Hoe bent u in de verpakkingsbranche terecht gekomen?
Ik ben 15 jaar geleden begonnen als logistiek medewerker bij Bandall Banderolleersystemen. In de jaren erna kreeg ik de kans om mezelf middels interne en externe opleidingen verder te ontwikkelen tot Account manager bij Bandall. Ik heb met veel verschillende branches te maken, waaronder de grafische, farmaceutische en de voedingsmiddelenindustrie. Maar denk ook aan de transport- en logistieksector, of de textielindustrie. Dat maakt de verpakkingsbranche erg leuk en afwisselend

Waar bent u het meest trots op in uw loopbaan?
Met de stand alone banderolleermachines hebben we een snelle groei kunnen doormaken. Daar ben ik trots op. Maar net zo trots ben ik op de tendens dat we steeds meer volautomatische lijnen ontwikkelen met meerdere banderolleerkoppen, hoge capaciteiten en diverse additionele functies, zoals tellen, stapelen en printen. Nieuwe ideeën voor automaten ontstaan in gesprekken met klanten. Ik vind het dan prachtig om te zien dat daar van die mooie producten uit voortkomen, vaak voorzien van een mooie bedrukte banderol, die je dan later weer in de supermarkt aantreft. Dan ben ik echt trots.

Wat typeert u in uw werkwijze?
Proactief en samen met de klant meedenken om tot de juiste bundel- of banderolleeroplossing te komen. Dat vergt veel creativiteit en technisch inzicht. En ook tussentijdse samenspraak met ons ontwikkelteam. In deze combinatie van capaciteiten en samenspel komt mijn werkwijze denk ik goed tot uiting.

Welke veranderingen in de verpakkingswereld moeten we in de gaten houden?
Oplossingen die het milieu, besparingen op verpakkingsmateriaal en energie ten goede komen. De Banderol speelt daar nu al een belangrijke rol in. We hebben diverse projecten gerealiseerd waar klanten karton of krimpfolie vervangen voor een banderol.

Ze besparen hier heel veel geld en het is ook nog goed voor het milieu. Daarnaast denk ik dat de veranderende houding van de consument richting milieuvriendelijke verpakkingen de keuzes in de supermarkt sterk zal gaan beïnvloeden.

Welke buitenlandse innovaties moeten volgens u naar Nederland komen?
Die vraag zou ik graag omdraaien. Nederland is een innovatief land met veel spin-off mogelijkheden voor het buitenland. Ons Branding by Banding concept bijvoorbeeld is een prachtig Nederlandse concept dat zich nu wereldwijd verspreid. Zeker nu ook de nieuwe etiketteringsregels van kracht zijn. De bedrukte banderol is aan alle kanten van het product een eyecatcher met alle ruimte voor info en branding.

Wat inspireert u als verkoper?
De vele mogelijkheden die de verpakkingsbranche met zich mee brengt. Deze markt is continu in beweging en op zoek naar innovaties en nieuwe ideeën. Het is leuk om daar je steentje aan bij te dragen.

Ook meedoen aan de rubriek 5 minuten met? Dat kan! Stuur u gegevens naar info@verpakkingsprofs.nl en we nemen contact met u op.

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren