6 x de leukste verpakkingen van augustus

Verpakkingstips | 1337 keer bekeken

Ter inspiratie bericht Verpakkingsprofs iedere laatste werkdag van de maand over de leukste, nieuwste, meest innovatieve en opvallendste verpakkingen!

1. Verpakking KFC printer voor polaroids

KFC bestaat binnenkort 60 jaar in Canada en dat moet uitgebreid gevierd worden. En hoe kan dat nou beter dan door verpakkingen? De 'Memorie Bucket' maakt het mogelijk om polaroid foto's te printen om dat speciale moment in het fastfoodrestaurant vast te leggen. Met je telefoon kan een foto gemaakt worden, waarna de telefoon via bluetooth contact legt met de verpakking van kippenvleugels.

Eerder liet de KFC al zien dat ze goed weten hoe technologie en verpakkingen moeten combineren met hun draadloze toetsenbord als placemet. 

2. Dekselfolie bedrukt met persoonlijke boodschap

Een van Europa's grootste verpakkingsproducenten heeft aangekondigd een persoonlijke boodschap op hun dekselfolie achter te laten door middel van een QR-code. Ook belooft het bedrijf dat condens op hun afdekfolie verleden tijd is, nu hun Safe Peel Clear AF uitgerust is met anti-condens technologie. Handig, want vocht op afdekfolie wordt vaak gezien als een teken dat het eten niet meer vers is.

Met behulp van de QR-code kan de consument een persoonlijke boodschap uploaden en zo zijn vrienden verrassen met een leuk, persoonlijk filmpje voordat de verpakking geopend wordt.

3. Metalen waterverpakking breekt alle wetten

Het water van het Amerikaanse merk Hfactor wordt verrijkt met extra waterstof. Om deze stof te behouden, maakt het merk gebruik van aluminium verpakkingen in de vorm van een zak. Het is een interessante keuze in een markt die vooral gekenmerkt wordt door doorzichtige, plastic flesjes. Dit is niet mogelijk voor dit water, omdat de extra waterstof anders uit het water verdwijnt. 

Opvallend is dat de afwijkende verpakking de prijs van het water niet opdrijft: voor een pak van zes zakken betaalt u 3 euro. Het is een interessant experiment hoe de consument hierop zal reageren.

4. AB InBev maakt 31 miljoen verschillende verpakkingen

Hoe zet je een nieuw biertje in de markt? AB InBev vond hier een wel heel creatieve manier voor: Bud Light kent 200,000 verschillende bierverpakkingen, zodat iedereen zich wel aangesproken voelt door een van de verpakkingen. De 31 verschillende designs werden samen met HP ontworpen, maar allemaal op een net iets andere manier ingevuld. In totaal zijn er volgens het biermerk 31 miljoen ontwerpen mogelijk, zonder dat een blikje hetzelfde is.

Coca Cola kwam al eerder met een soortgelijke actie op de Israelische markt. AD InBev richt zich met deze actie op de Amerikaanse en Canadese markt. De release van het nieuwe bier zal plaatsvinden op verschillende festivals door de twee landen.

5. Een verpakking, twee verschillende verpakkingsmanieren

Het koekjesbedrijf United Biscuits lijkt erin geslaagd te zijn om een combinatie van productiviteit en flexibiliteit naar een volgend level te tillen. Uit verschillende testen blijkt het Engelse merk in staat is om verschillende verpakkingsmanieren te leveren voor zowel primaire als secundaire verpakkingen, in een hoes.

Zo kan er niet alleen sneller gewerkt worden als er verschillende producten op een andere manier verpakt moeten worden, maar is het ook mogelijk om meer producten in een verpakking kwijt te kunnen. 

6. Loodzware brokken voortaan makkelijk te tillen


Iedereen met een huisdier kent dit probleem: hartstikke leuk die hond of kat, maar het tillen van dat voedsel kan al snel uitlopen op een loodzware klus. Voedingsverpakker Mondi heeft daar een handige oplossing voor gevonden: de FlexZiBox, die op dit moment wordt ontwikkeld voor de Noord-Amerikaanse markt. De zak bestaat uit meerdere lagen en heeft een handige hendel aan de zijkant van de zak. Zo kan niet alleen de maat van het voedsel beter afgemeten worden, maar is het ook minder zwaar om te tillen. 

De zak is nu vooral nog in ontwikkeling voor dierenvoeding, maar kan later ook gebruikt worden voor cement of graanproducten. 

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren