6 x de leukste verpakkingen van februari

Expertartikelen | 1337 keer bekeken
6 x de leukste verpakkingen van februari

Ter inspiratie bericht Verpakkingsprofs iedere laatste werkdag van de maand over de leukste, nieuwste, meest innovatieve en opvallendste verpakkingen!

Donker glas zorg voor behoud smaak bier

Estrella.jpg

De Engelse brouwerij Charles Wells heeft de kleur van haar snel groeiende Spaanse biermerk Estrella Damm veranderd, maar niet vanwege marketing redenen. Het nieuwe, donkere glas beschermt het bier tot 30 procent beter tegen blootstelling aan licht. Dit betekent dat het bier beter op smaak blijft bij het transport en ook beter geconserveerd. Het is algemeen bekend dat licht de smaak van voeding en dranken aan kan passen, en bier is geen uitzondering hierop.

Met app weten wanneer u uw koffie het best kunt drinken

Ember.jpg

Het ‘internet of things’ begint steeds meer impact te hebben. In deze verpakking zien we een goed initiatief om consumenten de perfecte kop koffie to go te bezorgen. Ember Technologies uit Californië ontwierp deze koffie beker die niet alleen koffie langer warm houdt, maar ook de perfecte temperatuur nastreeft. De temperatuur van de inhoudt wordt bijgehouden via een app. De beker is gemaakt van materiaal dat de warmte meet en niet alleen handig is voor koffiemokken, maar ook op andere gebieden in de verpakkingsbranche.

Houten parfumverpakking ideaal voor op reis

Technotraf.jpg
Technotraf, maker van houten verpakkingen, heeft aangekondigd een 20 ml houten reisverpakking te maken die ideaal is voor parfum. De verpakking is een glazen flesje met een sierlijk houten omhulsel van esdoorn. Esdoorn is een opmerkelijke keuze voor de parfumverpakking, omdat het hout zelf ook een bepaalde, subtiele geur afgeeft. De verpakking kan aangepast wordt aan de wensen van het parfummerk en is in verschillende kleuren verkrijgbaar. Als de verpakking leeg is, kan hij hervuld worden of gerecycled door de consument.

Geen lepel meer nodig bij zure room

Daisy.png

Daisy Brand heeft een makkelijke verpakking bedacht, die handig is in gebruik en geen lepel nodig heeft. De verpakking is een zak met een afklap dop en is een moderne vertaling van traditionele verpakkingen van de zure room. De polypropyleen afsluiting heeft een siliconen doseerklep. Als de consument in de verpakking knijpt komt de zure room eruit, maar dit stopt direct als de consument stopt met knijpen. Zo lekt de verpakking niet en vermijd u dus voedselverspilling. De verpakking is tot nu toe enkel verkrijgbaar in Amerika.

Hersluitbare dop gat in de markt voor bubbeltjeswijn

Denomination.jpg
De Australische design expert Denomination heeft in een samenwerking met het Deense design agentschap Georg Jensen een dop ontworpen voor het hersluiten van bubbeltjeswijn, zonder het koolzuur teveel verloren te laten gaan. De afsluiting is een integraal onderdeel van de verpakking en levert een oplossing op maat voor deze markt. De fles is afgesloten met een kroonkurk die verhult zit onder een andere sluiting. Als het hulsel verwijderd is, kan de tweede afsluiting dienen om het koolzuur in de fles te behouden. Handig voor consumenten die niet een hele fles in een keer willen nuttigen.

Snelste Skin Vacuum Packaging machine

Skinpac.jpg
De Engelse sealing expert Packaging Automation lever machines voor food, medicijnen en huishoudelijke goederen sectoren. Het bedrijf maakt nu de sprong naar een andere markt door machines te ontwikkeld voor vacuum skin packaging (VSP) genaamd SkiPAC. Het bedrijf claimt sneller te kunnen verpakken dan anderen op de markt: de machine verpakt zo’n 80 producten per minuut. Het transparante folie dat strak om het product zit vormt tevens de bodem van de verpakking. VSP zorgt voor een langere houdbaarheid van producten en betere productbescherming. Ook kan er, door de vorm van de verpakkingen, meer in het schap en is het product in de winkel beter zichtbaar.

Blijf altijd op de hoogte
Meld uzelf nu aan voor de VerpakkingsProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.


Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren