Ik ben het beu. Iedereen die contact met me zoekt, 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Vroeger was het simpel. Een belletje of een brief. En natuurlijk gewoon even afspreken om elkaar te zien. Lekker overzichtelijk.

Na de introductie van de fax (wie kent dat ding nog) is het mis gegaan. Zeker nu we sociale media hebben, begin ik de weg aardig kwijt te raken. Wat begon als een gadget is geworden tot een must have. Het is onbeleefd om geen bijgewerkt facebook en linked in profiel te hebben. Het moet niet gekker worden. Toch gaat het nog gekker worden ben ik bang voor. 

Een belangrijke vraag komt boven. Ben ik een vorige eeuws-fossiel, romanticus en hopeloos ouderwets? Nee, dat ook weer niet. Stiekem gebruik ik linked-in natuurlijk ook om mensen snel te kunnen vinden in mijn netwerk. Ok….., ik geef toe dat ik de afgelopen weken zelfs dagelijks de updates check. Mijn bereik is groter geworden en daarmee is er snel een overzicht te krijgen over wat er speelt. Dat is wel fijn.

Een paar weken geleden zouden KPN en Ziggo ruilen in ons huis. Bij voorbaat een spannende happening, want wie heeft nu de ervaring dat dit in 1 keer goed gaat. Het effect; 5 dagen disconnected, geen contact met internet en de digitale wereld. Ok, het was te verwachten, maar pas dan merk je hoeveel er gecheckt, gezocht, bekeken en gekocht wordt via de wifi. Blijk ik toch van deze tijd te zijn. Een hele geruststelling.

Opeens valt op hoeveel producten ik al digitaal gezien heb, voordat ik ze echt ontmoet in de werkelijke wereld. Mijn surf gedrag blijkt veel verder te gaan dan een vakantie site en internet bankieren. Een heel scala aan “echte” producten wordt vooraf bekeken op het internet.

Daar zit ook de uitdaging voor de verpakking. Enerzijds moet hij knallen op het scherm in de digitale wereld, anderzijds moet hij beschermen, verleiden en soepel in de omgang zijn in de echte wereld. Iedereen in de industrie is bezig met dit vraagstuk. Niet eenvoudig, maar reuze uitdagend. Nog meer kleur en vorm, nog meer functionaliteit, nog meer sexappeal. Het zal er allemaal moeten zijn.

Ik noem dat de magie van de verpakking. Hij valt eigenlijk niet op, maar ondersteunt de boodschap die je wilt uitdragen. Is uw verpakking de stille verleider, de handige hulp en de grote beschermer?

De eerste ontmoeting met een product gaat toch via de verpakking. En we weten allemaal hoe het zit met de eerste ontmoeting.

Zoekt uw verpakking genoeg contact?

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren