'De Nederlandse markt weet internationale trends goed bij te benen'

5 minuten met | 840 keer bekeken
'De Nederlandse markt weet internationale trends goed bij te benen'

Iedere week zit Verpakkingsprofs 5 minuten met iemand uit de verpakkingsbranche om de tafel. Deze week Edwin Eikenbroek, accountmanager bij Nicoverken bv.

Hoe bent u in de verpakkingsbranche terecht gekomen?
De afgelopen jaren ben ik werkzaam geweest in de Grafische Industrie. Sinds begin dit jaar in dienst bij Nicoverken bv, daarmee ben ik ook in een andere branche terecht gekomen. Mijn roots liggen in de huisstijlen/drukwerk en bijzondere papiersoorten. In de vul & verpakkingsmachines heb ik met recht een nieuwe uitdaging gevonden. Het is een bijzondere branche die constant in ontwikkeling is.

Waar bent u het meest trots op in uw loopbaan?
Tot op heden kan ik terug kijken op een inspirerende, leerzame, creatieve loopbaan. Als intermediair tussen drukkerij en papierfabrikanten heb ik veel mooie projecten kunnen begeleiden. De kennis en commerciële ervaring die is opgedaan, kan ik nu goed gebruiken in mijn huidige werk als accountmanager. De technieken zijn dan anders, maar de passie waar collega’s en relaties over hun producten praten is hetzelfde gebleven.

Wat typeert u in uw werkwijze?
Nicoverken Industrial Services b.v. representeert een aantal Europese leveranciers van industriële machines met bijbehorende diensten en services. Aan ons team de taak de ontwikkelingen in deze sector op de voet te blijven volgen. Daarnaast oplossingen vinden voor de uitdagingen, die bij elk productie bedrijf om de hoek komen kijken. Ook het meedenken bij een modificatie in een productielijn is bij ons aan de orde van de dag en wordt met beide handen aangepakt. Ikzelf probeer daar aan alle kanten ondersteunend te zijn.

Welke veranderingen in de verpakkingswereld moeten we in de gaten houden?
In de verpakkingswereld zijn continue veranderingen en ontwikkelingen gaande, die we in de gaten moeten houden. In de “voedsel & drank” zien we de laatste jaren veel veranderingen. Bij drank denk ik bijvoorbeeld aan de bier en frisdrank blikjes, niet alleen in grootte maar ook in dikte zien we daar ontwikkelingen. In de voeding zien we de (easy to open deksel) Orbit Cap steeds meer in de schappen van de supermarkt.

Welke buitenlandse innovaties moeten volgens u naar Nederland komen?
Lastige vraag, ik denk dat wij in Nederland niet veel achter lopen als het gaat om de innovaties in de filling and packaging. De trends en ontwikkelingen in markt volgen wij op de voet. Het is dan ook onze taak om innovaties en kennis te delen. Het platform VerpakkingsProfs is daarbij een mooi hulpmiddel.

Wat inspireert u als accountmanager?
De ontwikkelingen in de branche geven je niet alleen de mogelijkheid om je te laten inspireren, maar is juist een “must”. Ik laat mij inspireren door de innovaties en vraagstukken van onze relaties en fabrikanten. 

Ook meedoen aan deze rubriek? Dat kan! Stuur uw gegevens naar redactie@verpakkingsprofs.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.


Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren