Déze chocoladeverpakking is het beste cadeau voor Moederdag

Expertartikelen | 785 keer bekeken
Déze chocoladeverpakking is het beste cadeau voor Moederdag

Aanstaande zondag is het zover: Moederdag. De dag om je moeder te bedanken voor alles wat ze je in jouw leven geschonken heeft. Maar welk cadeau is daar goed genoeg voor? BNO NEXTpack deed onderzoek naar de mooiste chocoladeverpakkingen. CHOCHOo, het nieuwe fancy label van PLUS, kwam daarbij als beste uit de bus.

Geïnspireerd op Moederdag en het bijbehorende cadeaucliché chocolade, beoordeelde BNO NEXTpack het packaging design van supermarktchocolade. Uiteindelijk koos het platform van belangrijkste packaging design bureaus van Nederland acht verpakkingen die Moederdagwaardig zijn:

1. CHOCOo (nieuw fancy label van PLUS)
2. Cadbury Milk Tray
3. Lovechock Rocks
4. Chokotoff ‘ik vind je toff-cadeaudoosje’ (Côte d'Or) en HEMA-bonbons
6. Verkade cadeaudoosje
7. Côte d'Or Mignonnette noir de noir (feestdagen-editie)
8. Verkade Dubbeldik

CHOCOo: als van een niche bonbonatelier
CHOCOo is een nieuw fancy label van PLUS. Het wordt gemaakt door De Truffel voor de supermarkt. De bijzondere verpakkingsvorm zorgt dat de chocolade opvalt in het schap. Door de kleuren en transparantie is het meteen duidelijk wat je moeder krijgt. Het chocowerk oogt smakelijk en kwalitatief. Alsof het komt van een klein bonbonatelier; het handwerk is voelbaar.

1. CHOCOo_Winnaar Moederdagcadeautjestes

Pure luxe komt van de Cadbury Milk Tray
Het motiefje doet denken aan Louis Vuitton, het triggert direct en geeft een luxe, kwaliteitsgevoel. Maak je de geschenkdoos open, dan herhaalt het motief zich. De bonbondoos geeft een klassieke cadeaubeleving. Hyacinth Bouquet-associaties, eigenlijk een groot Engels cliché, maar oh zo slim. Ontworpen in Nederland, alleen te koop in de UK. Gelukkig maar, want wie zou hier weten wat Milk Tray is?

2. Cadbury_Runner up Moederdagcadeautjes

Lovechock Rocks de spannende keus
De eenvoud brengt deze rauwe chocolade een terechte plek in de top drie. De binnenkant en de bijzondere smaken maken de Lovechock Rocks superspannend. De verpakkingsvorm, speciaal ontwikkeld om minder karton te gebruiken, helpt mogelijk het merk vooruit. Het is dat de jury het gifting-aspect mist, anders hadden de Lovechock Rocks de hoofdprijs.

3. Lovechock Rocks_Runner up Moederdagca

BNO NEXTpack-leden Bas van Herten (Design Bridge), Carole van Bekkum (DreamCatch), Joep Janssen (PROUDdesign), Rien van Straaten (REGGS) en Willy Mooren (BooM Creatives) beoordeelden de packaging designs van negen chocoladeverpakkingen voor de supermarkt. 

De packaging designs zijn gescoord op tien belangrijke criteria voor chocoladeverpakkingen en Moederdag: gifting, geschikt voor moeder, uitpakervaring, onverwachte verrassing, informatievoorziening/communicatiekracht, bijdrage voor merk, schapwaarde, handwaarde, onderscheidend vermogen en verpakkingsvorm.


Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.


Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren