E-commerce; booming business

Columns | 1196 keer bekeken

Vandaag de dag is een gemiddeld persoon druk, druk druk; balans tussen werk en privé creëren is vaak een redelijk complexe opgave. Uitgebreid shoppen zit er voor velen daarom niet in, dus kiest de consument anno 2014 al snel voor een online aankoop. De verwachtingen zijn echter hoog; snelle levering, doch zorgvuldige handeling om beschadiging te voorkomen, lage verzendkosten en daarbij wil het oog ook wat.

Meer dan een verpakking
Om een product veilig en onbeschadigd bij de koper te bezorgen is een stevige verzendverpakking nodig. Bij het kiezen van de juiste optie moet nagedacht worden over het formaat, het materiaal en het vulmiddel om het artikel op zijn plek te houden. Dit klinkt niet bepaald als ‘rocket science,’ maar de mogelijkheden lijken eindeloos. Eigenlijk heel logisch, een laptop verdient nu eenmaal een andere verzendwijze dan een kledingstuk.

Materiaal
Stuur je de klant de zending toe in doos, of een envelop? Of toch in een zak? En kies je dan een kartonnen, of een plastic variant? De keuze blijkt reuze! Voor ieder product is er een andere verpakkingswijze. Van een traditionele kartonnen doos tot luchtkussenenvelop of kledingzak; specialisten weten wat telt en hebben hier de mogelijke verzendverpakkingen op aangepast. Gewicht, formaat, materiaal; er is volop aandacht aan besteedt. Daarnaast is duurzaamheid ook niet onbelangrijk, zeker gezien het feit dat milieubewustheid een begrip is dat steeds belangrijker wordt binnen de huidige samenleving.

Bescherming
Pakjes worden aan de lopende band opgetild, neergezet (lees: neergegooid) en opgestapeld. Het is van groot belang dat het artikel goed beschermd wordt, zo voorkom je beschadiging en dus boze klanten en onnodige kosten. Het product beschermen kan op vele manieren, denk aan opvulling met papier, of de welbekende noppenfolie. Maar ook luchtkussentjes en opvul chips behoren tot de mogelijkheden.

Uiterlijk telt
Je bent trots op de organisatie, dit wil je uitstralen. Het pakket moet tijdens transport gespot worden, (potentiële) klanten moeten jouw pakket opmerken tussen alle andere pakjes. Of het nu gaat om eenvoudige bedrukking (logo) of om gedetailleerd maatwerk (uitgebreide merkuitstraling).

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren