Frank Keers: "Consumentengedrag verandert door het internet"

5 minuten met | 989 keer bekeken

Iedere week zit Verpakkingsprofs 5 minuten met iemand uit de verpakkingsbranche om de tafel. Deze week met Frank Keers, Account Manager bij De Jong Verpakking.

Hoe bent u in de verpakkingsbranche terecht gekomen?
In 1993 solliciteerde ik op een vacature van het toenmalige Vandra golfkarton in Oosterhout, tegenwoordig Smurfit Kappa Vandra golfkarton. Vervolgens heb ik daar het vak geleerd gedurende tien jaar verkoper binnendienst. Om mijn horizon te verbreden heb ik de vier jaar daarna binnen hetzelfde bedrijf de vakgebieden Capaciteitsbeheer, Uitbestedingen en Intercompany Sales verricht.

Na 14 jaar Vandra ben ik 6 jaar Accountmanager geweest bij Akarton BV te Venlo, een sheetplant in golfkartonnen verpakkingen. Inmiddels werk ik 3 jaar als Accountmanager bij De Jong Verpakking, groot geworden in de AGF maar inmiddels ook zeer succesvol in de Industrie. Ik heb van Arie Barendregt, onze commercieel directeur en Marketing Director veel geleerd.

Waar bent u het meest trots op in uw loopbaan?
Naar mijn idee is een primaire doel van Sales open en eerlijk zaken doen met de lange termijn samenwerking altijd in het vizier, en tevens zorgen voor optimale klanttevredenheid. Ik meen dat ik daarin ben geslaagd tot nu toe.

Wat typeert u in uw werkwijze?
Ik wil vertrouwen winnen, geduld hebben, klant helpen door goed te luisteren naar wat die nou werkelijk wil. Een mens heeft niet voor niets twee oren en slechts een mond. Daar zouden menig Sales mensen eens vaker bij stil moeten staan.

Welke veranderingen in de verpakkingswereld moeten we in de gaten houden?
De wereld verandert continue. Processen veranderen, ook in de verpakkingswereld. Consumentengedrag gaat veranderen door de opkomst van internet. Ik denk dat de traditionele supermarkten binnen 20 jaar gaan verdwijnen of er een ander assortiment gaat komen, nadruk op vers producten. Klanten gaan veel producten online bestellen, laten hun bestelling thuis bezorgen. Gemak dient de mens.

Welke buitenlandse innovaties moeten volgens u naar Nederland komen?
Ik heb te weinig inzicht om hier een zinnige uitspraak over te doen. Retailers leggen hun leveranciers grensoverschrijdend op hoe er aangeleverd dient te worden. Misschien in specifieke nichemarkten zou wat kunnen veranderen.

Wat inspireert u als ondernemer?
Een no-nonsens mentaliteit; mouwen omhoog en hard maar ook slim werken. Voor niets komt alleen de zon op. Nastreven wat je wilt bereiken, een doel voor ogen hebben. Met passie en betrokkenheid straal je uit wat mensen in je willen zien: plezier en vertrouwen!

Ook meedoen aan de rubriek 5 minuten met? Dat kan! Stuur uw gegevens naar redactie@verpakkingsprofs.nl en we nemen contact met u op.

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren