Maak uw pakket herkenbaar!

Ondernemerstips | 1264 keer bekeken

Wie rondkijkt in de gemiddelde winkelstraat, ziet de vele verschillende tassen die mensen bij zich meedragen. Geen enkele is zonder opdruk: allen dragen ze de naam van een bepaalde winkel. Zonder dat mensen er bewust over nadenken maken zij reclame met hun net aangeschafte goederen.

Hoe normaal die herkenbaarheid tijdens het winkelen is, zo abnormaal is het bij de pakketbezorging. De meeste dozen die door de brievenbus komen zijn slecht bedrukt met een adres sticker. Het bruine karton straalt niets uit.

Voordelen
En dat is een gemiste kans. Want waarom geen gebruik van deze reclamemogelijkheid? Opvallen tussen de bruine pakketjes wordt steeds belangrijker. Bol.com doet het al jaren, met hun witte met blauwe herkenbare dozen. Het kan ook minder opvallend. Met een duidelijk logo gedrukt op de doos zullen mensen het bedrijf steller herkennen en onthouden.

De gedachte achter herkenbaarheid is de identificatie die mensen met een bedrijf ontwikkelen. Die indicatie kan alleen maar in uw voordeel uitpakken: een positieve identificatie zal zorgen voor meer orders.

Het lijkt een uitkomst voor iedereen, maar toch zijn er ook pakketjes die maar beter in een bruine doos verstuurd kunnen worden. Waardevolle producten vragen om onopvallende verpakkingen in verband met diefstal.

Die uitzondering daar gelaten, is het een weggegooide reclamekans om uw bedrijf op een positieve manier op de kaart te zetten bij uw gebruikers. 

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (3)

Reageren
  • Alice van der Westen
    02.06.2016 - 21:58 uur | Alice van der Westen

    Belsimpel, Eastpak, Vans en Diesel zijn goede voorbeelden

  • Redactie Verpakkingsprofs
    03.02.2015 - 10:04 uur | Redactie Verpakkingsprofs

    Hi Alice, goeie opmerking! Ken je bedrijven die van deze methode gebruik maken?

  • Alice van der Westen
    20.01.2015 - 10:38 uur | Alice van der Westen

    Ook met aan de buitenzijde onopvallende pakketten kun je reclame maken: Is de buitenzijde onbedrukt dan kun je met een bedrukking aan de binnenzijde zorgen voor een fantastische merkbeleving! Juist het verrassingselement hierbij zorgt voor extra impact.
    Alice