Maakt u optimaal gebruik van uw advertentiepakket?

Ondernemerstips | 986 keer bekeken

U heeft een bedrijfsprofiel, promotie- of garantiepakket op Verpakkingsprofs. Hoe haalt u nu alles uit dit pakket?

De hoge traffic (bezoekers die uw profiel bekijken)? Veel informatie aanvragen, downloads of bel mij terug verzoeken?

In dit artikel zullen wij u alle tips geven voor een compleet en zo optimaal mogelijk bedrijfsprofiel en productenoverzicht.


Bedrijfsprofiel pagina
Als eerste is het natuurlijk belangrijk dat u de productgroepen en uw bedrijfsprofiel volledig invult. Zonder deze informatie zal uw bedrijfsprofiel niet zichtbaar zijn. Bij het invullen van uw bedrijfsprofiel is het slim om alle velden in te vullen die er worden gevraagd. Naast de standaard velden zoals, bedrijfsnaam, bedrijfslogo, productgroepen, vakgebieden en het adres van het bedrijf, is het belangrijk dat u de velden: website url, bedrijfsemail, prijslijst/brochure uploadt (PDF), extra afbeeldingen en video’s niet vergeet. Met een aantal van deze velden creëert u extra contact momenten voor de bezoeker van uw bedrijfsprofiel.

Bedrijfsprofiel tekst 
Het belangrijkste van de bedrijfsprofiel pagina is de tekst van uw bedrijfsprofiel. Hoe schrijft u nu een overzichtelijke, alles omvattende en lezersvriendelijke tekst? Hou er rekening mee dat een bezoeker op uw profielpagina niet gelijk weet wie uw bedrijf is, ook al bent u heel bekend in de markt. Hieronder belangrijke tips:

1. Schrijf als eerste een soort kleine introductie waar de lezer kennis maakt met uw bedrijf. Let hierbij op dat u onderstaande punten probeert mee te nemen:
   a. Leg uit wie uw bedrijf is.  
   b. Waar uw bedrijf goed in is.
   c. Wat uw bedrijf voor de klant kan betekenen.
   d. Wat zijn de voordelen?
   e. Welke service biedt u (nog meer)?

2. Maak de zinnen niet te lang.
3. Maak het niet te ingewikkeld (gebruik geen moeilijke  woorden).
4. Staan er geen taalfouten in de tekst?
5. Zet de bezoeker overal aan tot actie (plaats maximaal 10 hyperlinks naar uw eigen website of verwijs naar de button “Vraag informatie aan”).

Producten pagina
Als uw bedrijfsprofiel pagina volledig is ingevuld kunt u producten toe gaan voegen. Maak uw belangrijkste producten aan waar u bezoekers over wil informeren. Voor het plaatsen van een product is het belangrijk dat uw onderstaande tips meeneemt:

1. Gebruik krachtig en mooi beeldmateriaal (beeldmateriaal wordt vaak onderschat, maar kan leiden tot extra bezoeken en doorkliks naar uw website!) 

2. Geef aan of het een product een innovatie of actie betreft. (Let op deze acties en innovaties komen extra onder de aandacht in de website en in de nieuwsbrief).

3. Geeft de productgroep, het vakgebied en het merk van het product of de machine aan.

4. Voeg documenten PDF (prijslijst/brochure) toe. (Bij het downloaden van een document vragen wij altijd aan de bezoeker gegevens achter te laten. Deze sturen wij u direct toe, zodra de download is gedaan).

5. Voeg extra afbeeldingen en een video toe van de werking van de machine of het product. Beeldmateriaal en video’s zorgen voor een extra beleving en net even de extra kracht om een bezoeker aan te zetten tot doorklik naar uw website of een informatie aanvraag te doen. 

Producten pagina tekst
Bij het schrijven van de tekst over uw product/machine is het belangrijk om onderstaande tips aan te houden:
1. Gebruik een pakkende titel, vermeldt hier in ieder geval de naam van het product in, voorbeelden:
   a. Unieke CAB XC6 labelprinter voor GHS/CLP wetgeving
   b. De uiterste complete Tablo 2000 PP
   c. Nieuw: FlexLInk WLX hygiënische conveyor
   d. Besparing met nieuwe hoekseal liners
   e. Parcel Line: de snelste etiketteerder ooit

2. Schijf de tekst over uw product. Presenteer uw product/machine aan uw lezer. Let hierbij op dat u onderstaande punten probeert mee te nemen: 
   a. Wat is uw product/machine wat kan het? Waar is het goed in? 
   b. Wat kan dit product/machine voor de bezoeker betekenen?
   c. Wat zijn de voordelen?
   d. Welke service biedt u (nog meer)?
   e. Verwijs naar de brochure die men kan downloaden of de video die men kan zien.
   f. Maak de zinnen niet te lang.
   g. Maak het niet te ingewikkeld (gebruik geen moeilijke  woorden).
   h. Zet de bezoeker overal aan tot actie (plaats maximaal 10 hyperlinks naar uw eigen website of verwijs naar de button “Vraag informatie aan”).

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren