​Onderzoek: Met deze 6 aandachtspunten pakt u millennials in

Expertartikelen | 1445 keer bekeken
​Onderzoek: Met deze 6 aandachtspunten pakt u millennials in

Millennials, ook wel generatie Y genoemd, is een groep consumenten die tussen 1981 en 2000 is geboren. Het is de vandaag de dag de meest bepalende groep consumenten. Ze zijn jong, ambitieus en veeleisend. Tel daarbij op dat ze jaarlijks 600 miljard dollar uitgeven en je weet dat het een belangrijke groep is waar je je als producent aan aan moet passen.

Iets wat veel grote merken doen: ze begeren de consumentengroep en brengen speciale ontwerpen voor hen op de markt. Maar wat willen de Millennials precies? Drankenfabrikant Tetra Pak deed onderzoek naar deze vraag en de vraag hoe merken zich het beste aan kunnen passen aan deze behoeftes. Dit zijn de zes punten die daarin naar voren kwamen.

  • Ga wereldwijd
    Millennials zijn de eerste geglobaliseerde generatie die opgroeide in een wereld waar technologie het mogelijk maakte dat 2000 kilometer evenveel leek als 2. Dit heeft invloed op de invloed op de dingen die de generatie al gezien en gedaan heeft: meer dan de helft geeft aan vrienden in andere landen te hebben en 20 procent van de Millennials studeert of werkt in het buitenland.
  • Blijf verbonden
    Millennials zijn de eerste generatie die digitaal georiënteerd is. Ze zijn meer verbonden en afhankelijk van digitaal dan welke generatie dan ook. De meeste van hen kunnen een tijd zonder mobiele telefoon niet eens herinneren. Meer dan 84 procent van hen bezit een smartphone en checkt deze meer dan 40 keer per dag. Dit sluit aan bij hun behoeftes van bedrijven: ze verwachten dat bedrijven geregeld hun ideeën en bevindingen delen en bereikbaar zijn.
  • Zet in op offline en online
    Deze generatie wordt gekenmerkt door het sociale aspect en het constant laten beïnvloeden door generatiegenoten als het gaat om koopgedrag. Daarom is niet alleen het offline gedeelte in de winkel belangrijk, maar ook de online activiteit. Millennials geven aan in het onderzoek dat social media gebruik als een belangrijke factor wordt gezien, en 54 procent van hen zegt de band met een merk sterker wordt door het gebruik van social media.

Lees ook: 'Millennials vragen om een nieuwe vorm van verpakken'

  • Denk aan de beleving
    De Millennials worden gezien als een avontuurlijke generatie, zeker in vergelijking met eerdere generaties. Ze zijn op zoek naar nieuwe producten en willen plezier en gemak in dagelijkse dingen. Een voorbeeld hiervan is dat 65 procent van de ondervraagde Millennials aangeeft alle muziekstijlen te willen proberen tijdens concerten; van opera tot heavy metal. Dit in tegenstelling van 39 procent in oudere generaties. Millennials hebben een grotere interesse voor reizen en uitstapjes, wat zich vaak uit in buitenlandse etenswaren. Ze zijn bereid om meer geld te betalen voor de beleving dan enkel voor een product.
  • Impulsieve kopers
    Een van de kenmerken van generatie Y is hun impulsiviteit – of het nou gaat over hun voedselaankopen of een onverwacht weekendje weg. Millennials zijn geïnteresseerd in gemak. Ze zijn op zoek naar eten en drinken dat simpel is, gemakkelijk in het gebruik en past in hun drukke levensstijl. Resultaat hiervan is dat 41 procent van de ondervraagde Millennials aangeeft meer te willen betalen voor een product dat hun leven makkelijker maakt.
  • Slimme consumenten
    Millennials zijn veilige shoppers, die de balans tussen prijs en kwaliteit goed doorhebben. Ze zijn geïnteresseerd in producten die passen in hun veelal gezonde en milieuvriendelijke levensstijl. Hier valt veel te winnen voor de verpakkingsbranche: 53 procent van de Millennials geeft aan graag milieuvriendelijker te zijn, maar niet te weten hoe. 
Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren