Verpakkingstrends: more is more

Expertartikelen | 769 keer bekeken
Verpakkingstrends: more is more

Less is more? Op dit moment zien we veel gedecoreerde verpakkingen, waarbij dit beroemde adagium van Mies van der Rohe helemaal overboord wordt gezet. Het zijn juist rijke verpakkingen die vol zitten met gedetailleerde patronen, al dan niet helemaal rondom.

Het geeft meteen het gevoel dat als er zoveel aandacht besteed is aan de verpakking, dat er dan ook veel aandacht en zorg besteed is aan het product. En dat u als consument die aandacht verdient: u bent het waard!

afbeelding_decoratie-01-medium.jpg

Regelmatig wordt deze designtrend gebruikt in de meer premium segmenten. Maar stel dat de prijs hetzelfde is, dan krijg je zeker meer ‘value for money’ met een dergelijke verpakking.

De verpakking is een cadeautje voor jezelf. Waarom zal je jezelf niet verwennen met alledaagse producten? Je wordt toch meteen blij als dit uit je keukenkastje komt? Het gaat om zorg die je aan jezelf besteedt en aan je familieleden.

De patronen zijn kleurrijk en roepen een eigen, unieke wereld op. In eerste instantie komt het Engels over, maar we zien ook inspiratie uit andere landen. Bij de Starbucks-verpakking overschaduwt de decoratie het merk, maar die kunnen dat zich permitteren, want die staat niet met concurrenten op het schap. En waar deze verpakkingen wel op het schap staan, wordt het schap verrijkt en hebben andere aanbieders het nakijken. More is more!

Blijf altijd op de hoogte
Meld uzelf nu aan voor de VerpakkingsProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.


Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren