Versterkt de Coca-Cola zomeractie verpakking het merk?

Expertartikelen | 1412 keer bekeken
Versterkt de Coca-Cola zomeractie verpakking het merk?

Edwin Visser van designbureau SOGOOD vraagt zich af: versterkt de zomerverpakking van Coca Cola het merk?

Fantastisch dat Coca-Cola de verpakking centraal stelt in haar zomeractie. De blikjes en petflessen verkleuren zodra ze gekoeld zijn. Ze hebben thermische inkt die blauw en roze kleurt bij een lage temperatuur. Mooi toch? Maar moet je nu kijken:

CocaCola zero sugar.jpg

Het ongekoelde Zero blikje ziet er nu uit als dropwater. Het rood wordt node gemist voor kracht en herkenbaarheid. En gekoeld draagt het slappe blauw en roze niet echt bij aan het merk en de productverwachting. 

Het is te prijzen dat merkfabrikanten gebruik maken van technische innovaties om de verpakking aantrekkelijk te maken. Maar als het resultaat niet is wat je zou mogen verwachten, dan is het beter om even te wachten totdat het wel voldoet aan de eisen die het merk stelt.

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren