Vijf tips voor de ideale nieuwsbrief advertentie

Ondernemerstips | 1088 keer bekeken

Als u mee gaat met de nieuwsbrief van Verpakkingsprofs moet u de lezers van de nieuwsbrief ervan overtuigen om verder te klikken op uw advertentie. Ontvangers van de nieuwsbrief hebben vaak maar weinig tijd. 

Als u tussen het gros van advertenties, banners en artikelen op wil vallen is het van belang dat u een advertentietekst schrijft die opvalt en de lezer aanzet tot actie.


Met onderstaande tips kunt u de lezer in de nieuwsbrief net even die extra klik op de ‘Lees verder’ knop bij uw advertentie laten geven:

1. Krachtige foto’s
Gebruik voor de nieuwsbrief en de landingspagina (dat is de pagina waarop men komt als ze vanuit de nieuwsbrief op ‘Lees verder’ klikken) verschillende foto’s die een krachtig beeld hebben. 
- De foto in de nieuwsbrief moet interesse wekken. 
- De foto op de landingspagina moet antwoord geven en interesse verder vergroten. 

2. Titel: kort, krachtig en prikkelend
De titel van de advertentietekst is voor de nieuwsbrief het meest belangrijk. Bijna alle nieuwsbrief lezers scannen een nieuwsbrief, dit doen ze d.m.v. het lezen van de titels van de advertenties. Heeft u geen prikkelende en pakkende titel, dan valt u vaak buiten de boot en wordt er over uw advertentie heen gelezen. De titel moet dus kort, krachtig en prikkelend zijn. Daarnaast moet er direct interesse worden gewekt, hiermee wordt het volgende bedoelt:

  1. Eenvoudig energiebeheer in de cloud met SkySpark
  2. Verbeterd: zeefbespanningen met gelaste lengtenaad
  3. Nieuw: optimale hygiëne door gepatenteerd SpeedClean concept
  4. Vijf verbetertips voor uw persluchtinstallatie
  5. Maximale kostenefficiëntie met nieuwe homogenizer
  6. Verhoog uw productiviteit tot 130 procent met gebouwidentificatie
  7. Centraal stofzuigsysteem: voor altijd het stof weg van uw afdeling

3. Introductietekst
De introductietekst van de advertentie (max. 300 tekens) moet de lezer nieuwsgierig maken en meer informatie geven, waarbij de lezer wordt overgehaald om door te klikken op de ´Lees verder´ knop. Stel u daarom deze vragen:

  1. Wat is uw product/machine/oplossing? 
  2. Wat kan het? Waar is het goed in?
  3. Hoe lost het een probleem op?
  4. Wat kan dit product/machine/oplossing voor de lezer betekenen?
  5. Noem uw bedrijfsnaam.
  6. Schrijf niet te afstandelijk. Vertel enthousiast over dit geweldige product of de machine.

Voorbeeld 1: 
Herding filterinstallaties beschermen u en uw machines. Bij een compleet afzuigsysteem wordt de stof van de machine/werkplek afgezogen en naar het filter gebracht, waar deze wordt opgevangen in een container of big-bag. Gezondheidsrisico’s en onderhoudskosten worden hierdoor tot een minimum beperkt. 

Voorbeeld 2:
Nieuwe Toughwash™ reinigingsbestendige labels van Brady blijven intact tijdens de grondige reinigingsprocessen voor optimale hygiëne in de voedings- en drankenindustrie. De nieuwe labels worden bovendien herkend door metaaldetectoren om ongewenste producten in de voedselketen te voorkomen.

4. Advertentiepagina
Als u de lezer heeft overtuigt om op de ‘Lees verder’ knop te laten klikken dan gaan ze naar uw advertentie op de website van ‘Verpakkingsprofs’. Daar heeft u naast de 300 tekens voor de introductie nog 750 tekens over om uw lezer naar de informatie aanvraag/bel-mij-terug of link naar uw website te leiden. Hier is het belangrijk om kort, maar krachtig de volgende onderdelen mee te nemen:

  • Kort meer info over het systeem. Waarom moet de klant uw product/machine/oplossing echt hebben?
  • Wat zijn de voordelen? Gebruik 3 of 4 opsommingen met voordelen.
  • Welke service biedt u (nog meer)? Garantie?
  • Maak de zinnen niet te lang.
  • Maak het niet te ingewikkeld (gebruik geen moeilijke woorden).
  • Staan er geen taalfouten in de tekst?

5. Zet de bezoeker aan tot actie
Garantiepakket: Vergeet niet als u een garantiepakket hebt om naar de ‘Informatie aanvragen’ knop te verwijzen. (Onze online marketeer controleert dit voor de zekerheid altijd voor u). Hierdoor wijst u de bezoeker gelijk waar ze informatie met u op kan nemen.
Promotiepakket: Vergeet niet om één of meerdere linkjes in de advertentietekst te plaatsen, zodat de lezer direct op uw website verder kan lezen en informatie aan kan vragen.

Let op: Als u een promotiepakket heeft is het van belang dat u de linkjes uit de tekst op goede landingspagina’s op uw website laat doorklinken. Dus pagina’s waar men daadwerkelijk meer informatie kan vinden en gelijk informatie aan kan vragen. Linkt u ze naar uw homepage of een ‘veel velden’ contact formulier, dan is de kan kleiner dat de lezer informatie aanvraagt.

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren