Zalando: "Impact op milieu moet beperkt blijven"

Ondernemerstips | 867 keer bekeken
Zalando: "Impact op milieu moet beperkt blijven"

Webwinkel Zalando werkt er hard aan om de impact op het milieu van het bedrijf zo laag mogelijk te houden. Dat zegt Monica Franz van het bedrijf. "Verpakkingen kunnen daarin een positieve rol spelen."

De verpakkingen van de van oorsprong Duitse webwinkel bestaan voor 95 procent uit gerecycled materiaal. "Ook verpakken we veel van onze bestellingen in enveloppen, wat zorgt voor minder volume in de vrachtwagens. Zo kunnen we de verpakkingen efficiënter afstemmen op het transport, wat ook bijdraagt aan het milieu." Ook zijn alle warenhuizen waar de bestellingen verpakt worden verplicht om papier, hout en andere afvalproducten te sorteren, om optimale recycling te kunnen bewerkstelligen.

Duurzaamheid staat bij het bedrijf hoog in het vaandel, maar de kwaliteit van de verpakking en de beschermende factor worden daarbij nooit uit het oog verloren. "De impact op het milieu moet beperkt blijven, maar verpakkingen kunnen een positieve rol daarin spelen." 

Ondanks dat Zalando geen kosten doorrekent voor terugzenden aan de consument, probeert het bedrijf toch deze zo goed mogelijk te informeren over miskopen. "Een goeie beschrijving op onze website in combinatie met waarheidsgetrouw beeldmateriaal moeten de consument een compleet beeld geven van het product waardoor we besparen in verpakkingen op retour.”

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren