3 x voorbeelden van een perfecte branded packaging experience

02.12.2016 | Branchenieuws | 680 keer bekeken
3 x voorbeelden van een perfecte branded packaging experience

We schreven al over de kracht van eenvoud van een verpakking. In 2016 ging het ook meer dan ooit over de beleving die een verpakkingsontwerp geeft. Consumenten willen positieve ervaringen delen op sociale media, dus ook pakketjes en verpakkingen waar ze blij van worden.

Uit een onderzoek dat het Amerikaanse Dotcom Distribution deed, blijkt dat 52 procent van de consumenten waarschijnlijk opnieuw een online aankoop zouden doen als hun aankoop in een ‘premium’ verpakking komt. Ook bleek dat bijna 4 op de 10 consumenten een beeld van een levering via social media zou delen als het in een uniek pakket kwam. Denk eens aan de vele ‘unboxing’ video’s die dagelijks op YouTube verschijnen.

Ontwerpers beseffen dan ook steeds meer dat producten door hun verpakkingen eigenlijk hun eigen advertentie zijn, nu ze - indien succesvol - veelal worden gedeeld op sociale platforms. Ze beseffen ook dat een verzonden pakket vaak het eerste contact tussen merk en klant is, en dat een goede verpakking ervoor zorgt dat een consument enthousiast is en zich aan het product en merk bindt. Het uitpakken speelt hierbij een grote rol. Want zeg nou zelf, word je enthousiast van een saaie kartonnen doos? Niet zo enthousiast als van de volgende verpakkingen.

Acceptence kit
Voor aspirant-studenten die iedere dag verwoed hun e-mail controleren in de hoop een bevestiging van een universiteit te vinden, komt dit pakket uit een onverwachte hoek. Ze ontvingen niet louter een brief, maar een hele ‘acceptence kit’. Als dat de studenten niet enthousiast maakt voor het aankomende schooljaar? Dat het mooie pakket van een universiteit af komt, zou je in eerste instantie sowieso niet verwachten.

VP 2.jpg

VP 3.jpg

Kindo
Merkdenken hebben ze bij de Mexicaanse kinderwinkel Kindo goed begrepen. Ze maken gebruik van kleurrijke en eenvoudige vormen om een uitnodigende en enthousiaste sfeer te creëren. Dit brengt je meteen in een goede stemming, en nieuwsgierig naar wat er in de verpakking zit.

Kindo.jpg

Kindo2.jpg

Kindo 3.jpg

TrunkClub
TrunkClub neemt de ervaring van haar klanten zeer serieus. De kledingwinkel heeft ervoor gekozen om haar producten niet te laten leveren in een standaard doos met verpakkingstape, maar in een aangepaste bedrukte doos met een handvat. Vanaf het moment dat een TrunkClub doos aan je deur arriveert, weet je dat je een geweldige ervaring te wachten staat. Daar blijft het niet bij: de inhoud is zorgvuldig in de doos geplaatst, en er zit zelfs een persoonlijke, handgeschreven kaart in de doos. Als dat geen speciaal en exclusief gevoel geeft...

Trunk.jpg

Trunk 2.jpg

Deze video is een van de vele ‘Trunk Club unboxing’-video’s die meer dan 150.000 keer is bekeken.

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren