5 x de leukste verpakkingen van september

30.09.2016 | Trends | 1159 keer bekeken
5 x de leukste verpakkingen van september

Ter inspiratie bericht Verpakkingsprofs iedere laatste werkdag van de maand over de leukste, nieuwste, meest innovatieve en opvallendste verpakkingen!

Unieke fles alcohol met evenwichtspunt

OI-Rocker.jpg's Werelds grootste producent van glazen flessen Owens-Illinois (O-I) is een samenwerking aangegaan met alcoholproducent Rocker Spirits om een nieuwe fles te produceren die letterlijk rockt. De Rocker Spirits fles maakt zijn naam waar en heeft een evenwichtspunt, waardoor de fles op en neer geschommeld kan worden. Het design is gebaseerd op een vintage oliekan en is zo ontworpen dat het schenken makkelijker gaat. 

Origami met een miljoen verschillende chocoladeverpakkingen

 Origamoo.jpg 

Cow Chocolate, het Israëlische chocolademerk van de Strauss Group dat marktleider is in eigen land, heeft een nieuwe verpakking ontwikkeld. Er zijn meer dan één miljoen unieke verpakkingen, die geprint zijn met de HP SmartStream Mosaic technologie. Deze maakt gebruik van 17 basisontwerpen, om deze vervolgens kleine verschillen mee te geven totdat er meer dan een miljoen aparte verpakkingen bestaan. De wikkel die om de chocoladereep zit kan door origami fans gevouwen worden tot een papieren koe. Op de wikkels staan lijntjes aangegeven om de consument een eindje op weg te helpen. 

Voedselzak verandert in etensbakje voor onderweg

SnackGo.jpg

Excelsior Technologies, een bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in flexibele verpakkingen, heeft een nieuwe verpakking op de markt aangekondigd waarmee voedsel meenemen nog makkelijker wordt. De zak, waar een vork bij inbegrepen is, kan worden uitgevouwen worden tot een bakje, om het eetgemak te bevorderen. De Snack&Go is oorspronkelijk bedoeld voor het verpakken van fruit, salades en pasta's. De verpakking is verkrijgbaar in verschillende maten en zowel onbedrukt als met een print. De consument scheurt simpelweg de bovenkant eruit, waardoor de zak gevormd kan worden tot een bakje.

Vingerfootball op Pizza Hut verpakking

Pizza-Hut-Flick-Football.jpg


Maakte Pizza Hut vorige maand nog een DJ Booth van hun pizzadozen, deze maand wordt de verpakking waarin consumenten hun eten ontvangen omgetoverd tot een mini footballveld. Flick Football, waarbij gespeeld wordt met vingers, is op de doos te spelen doordat alle benodigdheden geleverd worden: het veld, de palen voor de goal en een scorebord. De doos is verkrijgbaar in de Verenigde Staten, waar American Football razend populair is.

Ultiem gemak voor Australiërs met te liften mandje

Spring-Gully.jpg

De Australische voedselproducent Spring Gully Foods gaat voor het ultieme gemak voor haar consumenten met de productie van een nieuwe verpakking. Dille komkommers, zilveruitjes en olijven worden voortaan geleverd in een kunststof verpakking met ingebouwd mandje. Het mandje kan simpelweg opgetild worden door een label, waardoor de consument de hapjes er makkelijk uit kan halen zonder zijn handen al te vuil te maken. 



Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren