6 x de leukste verpakkingen van april

29.04.2016 | Trends | 1479 keer bekeken
6 x de leukste verpakkingen van april

Ter inspiratie bericht Verpakkingsprofs iedere laatste werkdag van de maand over de leukste, nieuwste, meest innovatieve en opvallendste verpakkingen!

1. Dr Pepper gokt op Millennials met digitale printcampagne

Dr-Pepper.jpg

Het Cola merk Dr Pepper sluit aan bij concurrenten Pepsi en Coca Cola met een digitale printcampagne. Onder de naam ‘Pick your Pepper’ kunnen Amerikaanse consumenten kiezen uit meer dan honderd unieke labels. De campagne gokt op de Millennial gebruikers en geeft hun de mogelijkheid hun eigenzinnigheid uit te drukken door middel van een verpakking. De nieuwe verpakkingen komen anno juni op de markt.

2. De slimste verpakking van smart packaging

Kuvee.jpg

De Kuvee smart wijnfles zoekt de grenzen van de digitale wereld van verpakkingen op. Dit is geen standaard fles wijn: er zit een geïntegreerd touch screen in, het is mogelijk om hem met WiFi te verbinden en de fles is voorzien van een interne batterij. De fles bestaat uit een combinatie van glas en plastic en is volgeladen met elektronica. Toch ziet het product eruit als een standaard fles wijn op het eerste oog. Het slimme gedeelte is dat er verschillende onderdelen in de wijnfles zijn, waardoor er verschillende soorten wijn vanuit dezelfde fles gedronken kan worden. Iedere soort wijn heeft een eigen RFID code, waardoor er genoeg informatie over iedere wijnsoort te vinden is. 

3. Walmart gaat voor traditionele groentewinkel look met deze Nederlandse displays

Polymer-Logistics.png

Een Nederlands bedrijf in deze rubriek: het komt niet vaak voor. Polymer Logistics brengt hier verandering in met hun handelswaar. Het bedrijf heeft aangekondigd samen met de Amerikaanse supermarkt Walmart een display te ontwikkelen van hernieuwbaar plastic die eruit zien als hout. Met deze uitstraling wil de Amerikaanse supermarkt het idee van de traditionele groenteboer terugroepen. De displays, die eruit zien als houten stellages, is al in verschillende Walmart winkels te zien en tot zo ver was de reacties van consumenten positief. 

4. Wijnbeker en snack in één verpakking

Readytodrink.png

Deze eenmalige te gebruiken wijnglazen van Ready To Drink Packaging zijn een echte eyecatcher. De PET-verpakkingen bevatten niet alleen de wijn, maar ook een snack die in de wijn zit! Deze ultieme to go verpakking is onbreekbaar. Zowel de wijn als de snack zijn verpakt in een folie, waarin morsen wordt tegen gegaan en makkelijk te verwijderen is zodra de consument klaar is voor de goederen. Aan de houdbaarheid van de producten is ook gedacht: de glazen zijn zo ontworpen dat ze makkelijk stapelbaar zijn.

5. Nooit meer onhandige theezakjes met deze Finse oplossing

Steabag.jpg

Het Finse bedrijf Spotless Tea Bag heeft een innovatie geintroduceerd voor theezakjes die consumenten helpt tegen rommel. Consumenten scheuren de Steabag, halen het zakje eruit en plaatsen deze in de staande zak die als verpakking dient. Het natte theezakje is uit het zicht opgeborgen en consumenten hoeven zich geen zorgen te maken over vlekken op hun tafel of aanrecht.

6. Verpakking helpt bij dagelijkse hoeveelheid water innemen

Hydranome.png

Een speciale waterfles genaamd Hydranome moet consumenten helpen om hun dagelijkse hoeveelheid water binnen te krijgen. De verpakking heeft een interactieve dop die de consument laat zien hoe vaak ze de fles al hebben bijgevuld. Stippen op het scherm houden de score bij, evenals de vereiste hoeveelheid. De Hydranome is gemaakt van een herbruikbaar materiaal dat voelt als glas maar eigenlijk plastic is. De fles is verkrijgbaar in twee maten: een voor vrouwen van 400 ml en een voor mannen van 500 ml.



Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren