6 x de leukste verpakkingen van augustus

31.08.2016 | Trends | 1054 keer bekeken
6 x de leukste verpakkingen van augustus

Ter inspiratie bericht Verpakkingsprofs iedere laatste werkdag van de maand over de leukste, nieuwste, meest innovatieve en opvallendste verpakkingen!

Foto op sapfles geprint terwijl je wacht

Firefly.jpg

Sapmerk Firefly heeft een nieuwe campagne ontwikkeld genoemd ‘My Firefly’, waarbij consumenten de kans krijgen om hun eigen gepersonaliseerde fles te ontwerpen. De fles is een opvolging van een eerder ingezette trend om steeds meer te focussen op digitaal drukken. Het initiatief wordt uitgerold in Verenigd Koninkrijk, waar consumenten onder andere op het UK Festival in staat zijn om te poseren in een Firefly photobooth, waarna de foto direct op de verpakking gedrukt wordt.

Geurbuisjes moeten slechte geur voedingssupplementen tegengaan

Aroma-Can.png
De Zwitserse chemiefabrikant Clariant heeft een nieuw product geïntroduceerd dat claimt om de nare geur te maskeren die vrijkomt bij voedingssupplementen in verpakkingen. De Aroma-Can is een verdere ontwikkeling van een product dat het bedrijf eerder al op de markt bracht om eenzelfde effect te bewerkstellingen op de farmaceutische markt. De buisjes maken gebruik van aroma technologie, waardoor de voedingssupplementen gebruiksvriendelijker worden. De buisjes zijn verkrijgbaar in geuren als vanille, sinaasappel en citroen.

Deksel van beker is houder voor snacks

Snacktop.jpg

Het Amerikaanse bedrijf Carlsbad verkoopt een combinatie van comfort food en frisdrankbekers die een speciale deksel hebben waar bijvoorbeeld broodjes hotdog inpassen. De deksels passen precies op de grote bekers, die geschikt zijn voor beer, koffie en frisdrank. Doordat het dragen van eten en drinken gecombineerd wordt in deze verpakking, hebben consumenten meer hun handen vrij. De Snacktop, zoals de uitvinding heet, komt consumenten tegemoet tijdens grote sportevenementen of concerten. De deksels zijn in verschillende maten verkrijgbaar voor een variëteit aan voedsel en maten van bekers.

Pizza Hut verandert verpakking in DJ tafel

Pizza-Hut-DJ.jpg

Pizza Hut liet al eerder in deze rubriek zien dat ze weten hoe ze mee moeten gaan in de trend van actieve en intelligente verpakkingen, maar komen nu wederom met een wonderschoon voorbeeld. De Engelse afdeling van de fastfoodketen maakt het voor consumenten mogelijk om hun favoriete DJ tunes op de pizzadoos af te spelen. De verpakking kan verbonden worden via Bluetooth met een laptop of smartphone, waarop de consumenten de liedjes vervolgens simpel aan elkaar kan mixen met behulp van de knoppen.

Blik zonder bedrukking vermindert milieuimpact drastisch

Purity.jpg

Het Duitse metaalverpakkingsbedrijf Tubex heeft het eerste metalen blik op de markt gebracht dat geproduceerd is zonder gebruik te maken van interne of externe coating. Het initiatief belooft dat de efficientie van recycling verhoogd wordt, terwijl de milieu impact juist minder wordt. Blikken verpakkingen worden altijd bewerkt met een coating in het vormingsproces, maar Tubex heeft het voor elkaar gekregen om dit achterwege te laten. Hoe dit precies is gebeurd, wil het bedrijf niet prijsgeven. Wel betekent deze stap dat minder materiaal nodig is voor het produceren van blik.

Laag van bijenwas voorkomt consumentenfrustratie en voedselverspilling

Colorado-non-stick.png

Twee vliegen in één klap: met deze verpakking met een coating die niet plakt wordt zowel voedselverspilling als consumentenfrustratie bestreden. De coating is ontwikkeld door de Colorado State University en bestaat uit bijenwax die voorkomt dat vloeistof aan de verpakking blijft plakken. Het biedt een niet-giftig alternatief tot de chemische stoffen die voorheen werden gebruikt om dit proces voor elkaar te krijgen.

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren