6 x de leukste verpakkingen van januari

29.01.2016 | Trends | 2028 keer bekeken
6 x de leukste verpakkingen van januari

Ter inspiratie bericht Verpakkingsprofs iedere laatste werkdag van de maand over de leukste, nieuwste, meest innovatieve en opvallendste verpakkingen!

Fondu to go

fondue.jpg

Emmi is een Zwitserse producent van melk en zuivelproducten, die nu met een wel hele leuke verpakkingen gekomen zijn! Recentelijk heeft het bedrijf een fondue potje gelanceerd dat verwarmd kan worden in de magnetron. Niet alleen in de Verenigde Staten en Engeland verkrijgbaar, maar ook in Nederland! Wie geen magnetron tot zijn beschikking heeft, kan het bakje van kunststof ook in de oven of zelfs boven een kaars verwarmen. Hiervoor werden speciale voedselveiligheidstesten voor afgelegd. Snelheid en gemak zijn twee zaken die een steeds grotere rol gaan spelen in de voedselmarkt. De fondue heeft in ieder geval zijn oplossing gevonden.

Inkt die enkel zichtbaar is in zonlicht

Printpack.jpg

Printpack is gesitueerd in Atlanta (USA), waar de zon bijna altijd schijnt. Het bedrijf heeft zich gespecialiseerd in flexibele verpakkingen voor de kaas, zuivel en snackindustrie. Voor deze markt ontwikkelden zij een inkt waarvan ze hopen dat deze meer contact met consumenten mogelijk maakt. De inkt is niet zichtbaar op de verpakking, maar verschijnt zodra de verpakking met zonlicht in aanraking komt. De inkt is te gebruiken op iedere voedsel- of drankverpakking wereldwijd.

Vlees en noten apart gescheiden in een zak

zak.jpg

Een noodzakelijke aanpassing in de verpakking van het Australische merk KOOEE! Heeft ervoor gezorgd dat ze nu een zak hebben die bestaat uit twee onderdelen. Inmiddels is patent op de zak aangevraagd. Door de scheiding is het mogelijk om twee ingrediënten gescheiden te houden, maar deze toch op ieder gewenst moment te mengen zonder teveel rompslomp. Voor het Australische merk bevat de ene kant van de zak de Amerikaanse snack Beef Jerky (gedroogd vlees) en de andere kant een mengsel van noten, bessen en zaden. Als deze ingrediënten allemaal bij elkaar waren gevoegd, zou dit het gerecht niet ten goede komen. Een mooie oplossing met een nog mooiere verpakking!

Coca Cola laat kleur verpakking veranderen door temperatuur

Coca-Cola-colour-change.jpg

Coca Cola laat wederom zien dat ze prima in staat zijn om verpakkingen te innoveren en te optimaliseren. Deze keer is de Australische zomer het thema, waarin kleuren van de verpakking zich aanpassen aan de temperatuur van het flesje of blikje. Zodra deze op de ideale drinktemperatuur is, worden de letters hemelsblauw als op een prachtige dag.

Pizzahut biedt driedelige verrassing

PizzaHut.jpg
Afhaalmaaltijden en hun verpakkingen hebben vooral een reputatie van functionaliteit en niet teveel poespas. De verpakkingen van de gemiddelde pizza bezorger zijn dan ook niet veel veranderd de laatste jaren. Pizza Hut hoopt daar met een nieuwe verpakking verandering in te brengen. Ze lanceren de Triple Treat Box, een groot cadeau dat eigenlijk een pizzadoos is met drie verschillende lagen.  Ideaal voor een vriendenavond – of voor jezelf, als je een grote eter bent. 

Kunststof wijnfles blijkt goed alternatief voor glas

Nano.jpg

Een wijnfles om in je tas mee te nemen; het komt nog niet vaak voor. Sileni Nano uit Nieuw-Zeeland hoopt met haar kunststof verpakking voor wijn hier verandering in te brengen. In plaats van glas – ook erg duurzaam – is deze wijnfles geproduceerd van 100 procent gerecycled materiaal. En niet alleen on the go is dit een handige verpakking: ook op festivals en buiten de deur is het makkelijk om deze fles mee te nemen. Geen glas bij je? Ook geen nood! Aan de bovenkant van de verpakking zit een plastic glas bevestigd.

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren