6 x de leukste verpakkingen van maart

31.03.2016 | Trends | 2066 keer bekeken
6 x de leukste verpakkingen van maart

Ter inspiratie bericht Verpakkingsprofs iedere laatste werkdag van de maand over de leukste, nieuwste, meest innovatieve en opvallendste verpakkingen!

SqueezyStraw.jpg

Een zuivelzak inclusief rietje
De Barton Group uit New York heeft een uitbreiding gemaakt van hun SqueezyStraw, waardoor de verpakking nu ook te verkrijgen is als stazak. De technologie wordt voornamelijk gebruikt voor melkpakken van 225 ml en is doorzichtig, waardoor de consument precies kan zien hoeveel inhoud de zak nog heeft. De zak heeft geen rietje nodig, omdat deze aan de verpakking gemonteerd zit. De inhoud kan simpelweg uit de verpakking gezogen worden. Ook andere zuivelproducten, zoals yoghurt of andere toetjes, zouden gebruikt kunnen worden in de verpakking. Nu enkel nog verkrijgbaar in de Verenigde Staten.

Veggie2go.jpg


Tweedelige verpakkingen winnen aan terrein
Compartimentele verpakkingen, waarbij delen afgescheiden zijn van elkaar, neemt steeds grotere vormen aan nu merken consumenten de mogelijkheid bieden in een variëteit aan producten en gemak. In dit voorbeeld zien we groentetelers Mucci farms met een kinderverpakking in zijn soort. De doosjes zijn hersluitbaar en zijn van elkaar gescheiden om variëteit aan te bieden. De producent claimt tot 30 procent minder plastic te gebruiken in tegenstelling tot een clamshell verpakking. 

Warsteiner.jpg

Warsteiner spreekt met aluminiumfles jonge consumenten aan
Bierbrouwer Warsteiner komt met een limited edition aluminium flesjes op de markt om de diamanten verjaardag van de Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa te vieren. De flessen zijn geproduceerd door de Ardagh Group. Het kenmerkende design is bedoeld om jongere consumenten aan te spreken van over de hele wereld. De stevige ondergrond die bestaat uit transparant metaal springt eruit in het schap. De keuze voor een lichtgewicht en makkelijk te recyclen materiaal als aluminium wordt gezien als een keuze die goed aansluit bij de Lufthansa, die focust op duurzaamheid. 

Aurora.jpg

Crystal Head maakt verpakking die aansluit op merknaam
Geproduceerd in Newfoundland Canada, Crystal Head Aurora is een wodka merk wat in meer dan 42 landen verkocht wordt. Het merk schuwt met haar verpakkingen de aandacht zeker niet. Deze keer komt het wodka merk met een verpakking die perfect aansluit bij de merknaam. De limited edition van deze wodka verpakking is uitgerust met een glas van alle kleuren van de regenboog, dat geinspireerd is op het Noorderlicht. De 70cl Crystal Head is gemaakt van handgeblazen glas, waardoor geen enkele fles exact hetzelfde is.

Kisico.jpg

Kleurrijk hologram gaat namaakproductie tegen
Het Duitse verpakkingsbedrijf KISICO, met bijna 70 jaar ervaring in het ontwikkelen en produceren van doppen en andere sluitingen, komt met een nieuw product: een dop met een hologram laag eroverheen. Door doorbraken in de nanotechnologie is het mogelijk om geweest deze innovatie nu op de markt te brengen, waarmee namaakproducten tegen gegaan kunnen worden en merken meer informatie over hun product kunnen verkondigen aan de consument. De hologram is volledig in de dop geïmplementeerd, waardoor er geen extra labels of inkt gebruikt hoeven te worden. De oplossing is vooral voordelig voor producten in de farmacie of andere producten met een hoge waarde. 

Genuine-Coconut.jpg

Kokoswater komt in natuurlijke verpakking
Genuine Coconut is een Spaans merk dat een slimme oplossing heeft bedacht om eruit te springen in het schap tussen alle andere vruchtendrankjes. Het kokoswater komt in zijn eigen huid in schap te staan. De verpakking is te openen via een ring die eraf te trekken is, waardoor een gaatje ontstaat waar een rietje in geplaatst kan worden. De verpakking is gemaakt van - u raadt het al - kokosnoot.

Blijf altijd op de hoogte
Meld uzelf nu aan voor de VerpakkingsProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.


Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren