6 x kwetsende verpakkingen

16.01.2017 | Branchenieuws | 1134 keer bekeken
6 x kwetsende verpakkingen

Verpakkingen staan bekend om hun waarde in marketing, maar soms slaan verpakkingen ook totaal de plank mis. Of het nu gaat om godsdienstige, seksistische of gewoon gênante verpakkingen. VerpakkingsProfs heeft voor u een lijstje samengesteld met de 6x kwetsende verpakkingen. 

Dr. Pepper
Het doel van de campagne was om de mannelijk consument te bereiken. Je begrijpt dat Dr. Pepper volledig de plank missloeg met deze seksistische campagne en verpakking.

1 mis.jpg

2 mis.jpg

Bud Light
Deze campagne van Bud Light was te zien in 2015. Het adviseerde consumenten om geen 'nee' te zeggen tijdens een avondje uit. De bedoeling was om ervoor te zorgen dat consumenten meer avontuur zouden beleven, maar mensenrechtenorganisaties waren niet blij met deze campagne. Bud Light trok snel de stekkers uit de campagne. 

3 mis.png

4 mis.jpg

Thinx,
Thinx is een onbekende in deze lijst. Thinx is een een merk voor ondergoed voor vrouwen. Deze campagne heeft geen verdere uitleg nodig... 

5 mis.jpg

6 mis.jpg


Hacienda
De slogan van Hacienda was: "We're like a cult with better kool-aid". Dit verwees naar een massale zelfmoord bij een sekte minder dan 100 jaar geleden. De verpakkingen van het product zijn snel teruggeroepen en de campagne is afgeblazen.9 mis.jpg

10 mis.jpg

Reebok
Op de verpakking van alle boxers van Reebok stond: “Cheat on your girlfriend, not on your workout". Er kwam was veel ophef over deze slogan die overal te zien was. Mensen vonden het vooral immoreel en seksistisch.

11 mis.jpg

12 mis.jpg

Happy Ending Beer
Deze verpakking heeft denk ik geen uitleg nodig. Het gekste is nog dat deze verpakking echt in de winkel heeft gelegen.

14 mis.jpg


Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren