AkzoNobel steekt zoutlijn JOZO in nieuw jasje

01.02.2017 | Branchenieuws | 698 keer bekeken
AkzoNobel steekt zoutlijn JOZO in nieuw jasje

De Nederlandse multinational AkzoNobel heeft de zoutlijn JOZO in een ander jasje gestoken. Onder de campagnenaam 'A pinch of love' zijn de verpakkingen vanaf nu verkrijgbaar met verschillende korrelgroottes. Op die manier speelt de multinational in op het verschillend gebruik van zout in de keuken. Ook het logo van JOZO is veranderd. 

Omdat steeds meer consumenten bewuster om gaan met het eten en zout essentieel is in de voorbereiding van het eten moeten producenten hier wel op inspelen. Zo passen kleine zoutkorrels heel goed bij het bereiden van warme maaltijden, omdat het zout oplost. Grote korrels zout passen weer beter bij het opdienen van een maaltijd en geven meer smaak.

De nieuwe verpakkingen zijn hipper en passen meer bij de huidige tijd. Ook staat er op de verpakking meer en betere informatie over het desbetreffende product. Verder zijn er verschillende varianten zout verkrijgbaar, zoals natrium-arm en jodiumhoudend zout. 

Nieuw logo
In samenwerking met designbureau Brandnew lanceert AkzoNobel ook een nieuw logo voor de zoutlijn JOZO.  Arthur van Hamersveld van Brandnew zegt tegen Marketingtribune dat het logo staat voor de unieke vorm van zoutkristallen en is geïnspireerd door de dodecaëder. Brandnew heeft ervoor kozen om het kristal te gebruiken als de nieuwe identiteit. "Het kristal is een octogoon die refereert aan de 8 verschillende korrelgroottes waarin Jozo verkrijgbaar is. Het logo staat centraal in alle merkuitingen waarmee we de expertise van het merk benadrukken. Met een holistische aanpak hebben we een nieuwe JOZO-realiteit (verpakking, advertenties, displays, website, social) gecreëerd met krachtig design dat het merk bouwt en vol zit met verrassende, aanstekelijke elementen."

JOZO 2.jpg

JOZO 3.jpg


Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren