Albert Heijn dringt voedselverspilling terug met app

12.11.2015 | Branchenieuws | 486 keer bekeken

Albert Heijn maakt met een nieuwe app inzichtelijk welke producten tegen de houdbaarheidsdatum aanzitten en daarom zijn afgeprijsd. Zo wil de retailer voedselverspilling verminderen.

Albert Heijn plakt op producten waarvan de houdbaarheidsdatum bijna is verstreken 35 procent-kortingsstickers. Met de AH-foodsie, zoals de nieuwe app heet, toont de supermarktketen de consument welke producten zijn voorzien van zo’n sticker.

Zo hoopt de retailer consumenten te stimuleren deze producten te kopen, zodat Albert Heijn minder voedsel hoeft weg te gooien. Albert Heijn voert momenteel in twee winkels in Almere en Diemen een proef uit met de app.

Bekijk hier hoe de app werkt

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren