Albert Heijn tweede supermarkt die stopt met kindermarketing op verpakkingen

29.08.2016 | Branchenieuws | 551 keer bekeken
Albert Heijn tweede supermarkt die stopt met kindermarketing op verpakkingen

Supermarkt Albert Heijn stopt met het gebruik van kinderidolen op de verpakkingen van ongezonde producten. In navolging van Plus verwijdert de marktleider in supermarkten alle kindermarketing van chips, snoep en toetjes. 

De kinderidolen worden nu juist ingezet op producten die wél gezond zijn, om deze aantrekkelijker te maken. De supermarktketen heeft nieuwe kinderfiguurtjes gecreëerd, genaamd Rocky, Boney, Becky en Ramyo (de RockFrogs). 

Deze kikkers staan voortaan op verpakkingen van gezonde eigen merk producten voor kinderen. Als eerste zijn de superhelden te zien op zuivel- en waterproducten, daarna op groente en fruit. In online filmpjes kunnen kinderen de kikkers volgen in hun avonturen met een gezonde afloop.

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren