'Bedrijven willen wel, maar hebben geen idee wat ze met klimaatbeheer moeten'

16.02.2016 | Beursnieuws | 860 keer bekeken
'Bedrijven willen wel, maar hebben geen idee wat ze met klimaatbeheer moeten'

In aanloop naar de Empack op 12 t/m 14 april in de Jaarbeurs interviewt VerpakkingsProfs de sprekers van de beurs. Wat kunt u verwachten van hun presentaties? Deze aflevering Kees Sietsma van Colt, die als eerste spreker aangemeld is in het VerpakkingsProfs theater!

Kunt u iets over uzelf vertellen?
Binnen Colt ben ik verantwoordelijk voor Advertising, Ontwerp en Verkoop van industriele klimaatsystemen. Samen met de Technische Adviseurs van Colt adviseer ik de klanten in o.a. Food en Food gerelateerde bedrijven in de juiste oplossing voor klimaat vraagstukken. De klimaatvraagstukken zijn heel gevarieerd: temperatuur, overdruk, hygiëne, vochtigheid, filtering, ionisatie etc. Ook schrijf ik blogs op onze website en op VerpakkingsProfs over klimaatsystemen. De insteek daarbij is het gratis leveren van kennis.

Waar gaat u een presentatie over houden?
Naarmate ik bij meer klanten ben geweest om te kijken naar hun klimaatregeling, merk ik dat er veel onwetendheid is. Aan de hand van verschillende voorbeelden die ik de afgelopen jaren ben tegengekomen ga ik laten zien dat klimaatbeheer veel meer is dan koeling of ventilatie. Waar voedingsmiddelen geproduceerd worden of op iedere plaats waar verpakkingsmiddelen in aanraking komen met voedingsmiddelen gelden weer andere, strikte regels. In alle schakels in de keten moet voldaan worden aan de regels van de British Retail Consortium (BRC), de Britse branchevereniging. Je kunt het wel primair proberen op te lossen, maar er zijn ook een hoop secundaire regels waar je je aan moet houden.

Hoe ver zijn Nederlandse bedrijven op dit gebied?
Bedrijven willen wel, maar ze hebben geen idee hoe ze het aan moeten pakken. Grote bedrijven als Campina zijn hier al jaren mee bezig en weten tot in de puntjes wat er moet gebeuren, maar er zijn veel bedrijven die absoluut niet weten waar ze mee bezig zijn. De voedingsmiddelenindustrie is daar wel verder in dan de verpakkingsbranche, maar alsnog hebben veel bedrijven bijvoorbeeld last van schimmelvorming, terwijl ze niet weten waar die vandaan komt. Colt informeert bedrijven daarbij, en doet bijvoorbeeld onderzoek naar verkeerde luchtstromen.

De titel van uw presentatie is: Geen woorden, maar daden! Wat bedoelt u daarmee?
Met Colt doen wij ontzettend veel onderzoek bij bedrijven, waarbij we garantie geven op een uitkomst. Wij kunnen met allerlei metingen en onderzoeken de vinger op de zere plek leggen. Daarom kan ik in de presentatie ook een hoop relevante voorbeelden laten zien. Verwacht geen klinisch verhaal, maar direct concrete tips om mee naar huis te nemen.

Benieuwd naar Kees' en andere presentaties? Gratis registreren voor de Empack kan hier.

Blijf altijd op de hoogte
Meld uzelf nu aan voor de VerpakkingsProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.


Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren