Bol.com breekt alle e-commerce records

23.12.2015 | Branchenieuws | 682 keer bekeken

Bol.com vestigde in de aanloop naar Kerst naar eigen zeggen een e-commerce record. Waar recent de maandag voor Sinterklaas de boeken in ging als de drukste dag ooit, was het woensdag in aanloop naar Kerstmis nog drukker. Dit resulteerde volgens de retailer in een omzetgroei van ruim 20 procent ten opzichte van de drukste dag voor Sinterklaas.

Ruim 350.000 cadeautjes, kerstdecoratie, kookgerei en zelfs nog de laatste kunstkerstbomen raasden volgens bol over de digitale toonbank. Op het drukste moment werden er 11 artikelen per seconde besteld.

De besteding per artikel van 29 euro lag gemiddeld 3 euro hoger dan vorig jaar. Het zijn vooral de dertigers die hun kerstaankopen online doen; zij schaffen per persoon de meeste artikelen aan. De grote cadeaus worden door veertigplussers besteld.

In de afgelopen twee weken verkocht bol.com ook een record aan zakelijke cadeaubonnen. De bon van 25 euro werd het vaakst aangeschaft. Andere populaire kerstcadeaus zijn Google Chromecast en het nieuwe album van Adele.

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren