Britse Consumentenbond publiceert lijst met krimpende verpakkingen

22.04.2016 | Branchenieuws | 440 keer bekeken
Britse Consumentenbond publiceert lijst met krimpende verpakkingen

In Groot-Brittannië stelt consumentenorganisatie Which? de tactiek van de 'krimpende producten' aan de kaak.

Een doekje minder in de verpakking, een paar velletjes minder op een wc-rol en 300 gram koekjes in plaats van 332 gram. Consumenten hebben het nauwelijks door en de fabrikant of supermarkt kan er zijn winstmarge mee behouden of verhogen. 

De Britse consumentenbelangengroep Which? maakte een lijst van de meest recente producten die in volume daalden en/of in prijs zijn verhoogd. Which? wil met de naming & shaming aanpak bereiken dat fabrikanten en supermarkten openhartig zijn over 'krimpende' producten, zodat de consument niet misleid wordt. 

Desgevraagd lieten fabrikanten aan de consumentenorganisatie weten dat het de supermarkten zijn die de prijs van producten bepalen. Of de inkoopprijzen voor de supers waren aangepast naar de kleinere verpakkingen wilden de producenten niet zeggen, schrijft de Engelse website The Daily Mail.

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.


Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren