Budweiser verandert merknaam in 'America' tijdens presidentsverkiezing

13.05.2016 | Branchenieuws | 593 keer bekeken
Budweiser verandert merknaam in 'America' tijdens presidentsverkiezing

Budweiser, het bekende Amerikaanse biermerk van AB InBev, zal deze zomer tijdelijk de naam ‘America’ krijgen. Aanleiding zijn de Amerikaanse presidentsverkiezingen.

De nieuwe naam zal gebruikt worden op alle flessen en blikjes. Daarnaast wordt ook het logo ‘AB’ vervangen door ‘US’. In de plaats van ‘King of Beers’ komt ‘E Pluribus Unum’, het motto van de Verenigde Staten.

De campagne start op 23 mei en loopt tot aan de presidentsverkiezingen in november. De Wall Street Journal wijst erop dat in de periode tussen Memorial Day (mei) en Labor Day (september) traditioneel het meeste bier wordt verkocht in de Verenigde Staten. Daarnaast zal in die periode het nieuws ook gedomineerd worden door de presidentsverkiezingen.

Het is trouwens niet de eerste keer dat Budweiser gebruikmaakt van vaderlandse symbolen. Eerder werden ook al de Amerikaanse vlag en het vrijheidsbeeld gebruikt op de verpakking. Deze campagne heeft wel het voordeel dat de naam ‘America’ rechtenvrij is en dus goedkoop voor AB InBev, aldus de Wall Street Journal.

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.


Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren