'Consument hecht waarde aan duurzame verpakking'

14.03.2016 | Branchenieuws | 679 keer bekeken
'Consument hecht waarde aan duurzame verpakking'

Consumenten letten in toenemende mate op de verpakking van een product. Ze besluiten steeds vaker een product niet te kopen als op de verpakking onvoldoende informatie staat over het milieu-aspect van het product. Dat blijkt uit onderzoek van verpakkingsbedrijf Tetra Pak.

Tetra Pak ondervroeg 6000 respondenten in 12 verschillende landen naar hun voorkeuren. Meer dan de helft van de onderzochte consumenten geeft aan wel eens meer te betalen voor een product, alleen omdat het duurzame aspecten heeft. Volgens de onderzoekers is er dan ook steeds meer behoefte naar producten in duurzame verpakkingen. 

Overigens zijn er sterke regionale verschillen: in India, China en Turkije gaat het om meer dan 60 procent van de consumenten, in Japan, Engeland en de VS minder dan 25 procent. De onderzoekers ondervroegen ook producenten en leveranciers van voeding. Bij de meerderheid is duurzaamheid een onderdeel van de bedrijfsstrategie.

Blijf altijd op de hoogte
Meld uzelf nu aan voor de VerpakkingsProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.


Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren