'Consument is vertrouwen in etiketinformatie verloren'

03.12.2015 | Branchenieuws | 558 keer bekeken

Het geloof van consumenten in de etiketinformatie op voedingsmiddelen is schrikbarend laag. Dit blijkt uit onderzoek van het ING Economisch Bureau. Minder dan 1 op de 10 consumenten heeft onvoorwaardelijk vertrouwen in voedseletiketten.

Dit heeft volgens het Economisch Bureau vooral te maken met het samengestelde karakter van veel voedingsmiddelen. Ook de verschillen in voedselwetgeving en de diversiteit en veranderlijkheid van voedingsmiddelen spelen een rol bij de betrouwbaarheid. Ondanks strikte Europese wetgeving, geloven consumenten de informatie op etiketten slechts ten dele en/of vinden zij deze onvoldoende.

Er is hoop aan de horizon volgens het Economisch Bureau: nieuwe toepassingen, apps en intelligente en actieve verpakkingen kunnen een belangrijke rol spelen om het vertrouwen terug te winnen. Digitalisering biedt aan fabrikanten en retailers de gelegenheid om consumenten online meer informatie te bieden

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren