De meest innovatieve maaltijdverpakkingen en vochtopnemende verpakkingen

29.11.2016 | Branchenieuws | 748 keer bekeken
De meest innovatieve maaltijdverpakkingen en vochtopnemende verpakkingen

Tijdens Packaging Innovations toonde Bunzl Retail & Industry de highlights uit haar totale assortiment. De meest in het oog springende innovatie van het bedrijf is de Pulltic schaal, welke vocht absorbeert en dus zeer geschikt voor vis en AGF.

De Pulltic verpakking is composteerbaar en recyclebaar, het wordt namelijk gemaakt van afval uit de aardappelverwerkende industrie. Dit betekent dat de Pulltic samen met de organische producten die er in werden verpakt op de composthoop kunnen worden gegooid. De schaal wordt in 2017 officieel geïntroduceerd door Bunzl.

Maaltijdverpakkingen
Bunzl ziet de Halopack-schaal en de Faerch-schalen als haar paradepaardjes op het gebied van maaltijdverpakkingen. De Halopack-schaal is de eerste lucht- en lekdichte kartonnen maaltijdverpakking op de markt, en winnaar van de Packaging Innovations Award 2012. Bijzonder aan de verpakking is volgens Bunzl dat het erg veel communicatiemogelijkheden biedt. De Faerch dual colour C-PET schaal zou in Engeland voor een stijging van de verkoop van desbetreffende kant-en-klaar maaltijden gezorgd hebben. Deze schaal heeft een groot temperatuurbereik. Omdat de schaal zowel -40° C als +220° C aankan, kan hij vanuit de vriezer in de oven of magnetron.

Foodmailer
De Foodmailer is een verpakkingsconcept voor het duurzaam verzenden van versproducten. Het concept bestaat uit een kartonnen box, Foodmailer-calculator en ice packs eco, en biedt food bedrijven die niet beschikken over gekoeld transport een duurzame verzendoplossing. De Foodmailer is namelijk vervaardigd uit natuurlijk en deels gerecycled mono materiaal en na gebruik geheel recyclebaar. Tijdens Packaging Innovations werd de Foodmailer verkozen tot een van de meest innovatieve verpakkingsconcepten.

A-squeeze
De portieverpakking A-squeeze is net als de Pulltic schaal nog niet in productie. De verpakking bestaat uit karton en dunne folie. Een sterk punt van A-squeeze is volgens Bunzl dat het vele bedrukkingsmogelijkheden heeft, en daarmee een krachtig communicatiemiddel is.

CupR
Bunzl toonde ten slotte CurP, een concept waarbij gebruikte koffiebekers apart worden ingezameld en uiteindelijk worden gerecycled tot toiletpapier. 

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren