De tegenstrijdigheid van licht gekleurde verpakkingen

07.11.2016 | Branchenieuws | 481 keer bekeken
De tegenstrijdigheid van licht gekleurde verpakkingen

Licht gekleurde verpakkingen worden vaak gebruikt om gezondheid van een product te markeren. Maar daar schuilt een gevaar achter, blijkt uit een onderzoek van onderzoekers aan de universiteit in Kiel. 

Licht gekleurde verpakkingen roepen volgens de onderzoekers namelijk twee tegengestelde effecten op, die het koopgedrag van consumenten kunnen beïnvloeden. Enerzijds geven ze de indruk gezond te zijn, wat ervoor kan zorgen dat mensen een product kopen. Anderzijds hebben ze een negatief effect op de smaakverwachting. Hierdoor kan het positieve effect van gezondheid worden ondermijnd, vooral bij consumenten die gezond eten niet zo belangrijk vinden. 

De Duitse onderzoekers zijn hier achter gekomen door het uitvoeren van een reeks experimenten. Marketeers wordt aangeraden om het gebruik van lichte kleuren dus zorgvuldig te overwegen. 

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren