Deens biermerk Carlsberg Export krijgt nieuw design

03.01.2017 | Branchenieuws | 527 keer bekeken
Deens biermerk Carlsberg Export krijgt nieuw design

De Deense bierbrouwer Carlsberg heeft zijn label Carlsberg Export in een nieuw jasje gestoken. Het nieuwe flesje is ontworpen door het Britse ontwerpbureau Taxi Studio. Het doel was om het uiterlijk drastisch te veranderen en de status weer op te krikken naar echt premium bier. 

De merkbeleving van Carlsberg Export liep achteruit. Het premium bier had moeite om zich te onderscheiden van de rest van de producten, dus moest de Deense bierbrouwer met iets nieuws komen. “Het eenvoudige ontwerp biedt een krachtige, economisch en esthetisch gevoel dat qua uiterlijk lijkt op het terrein waar de Scandinavische roots ligt, zei Spencer Buck, creatieve partner en oprichter, Taxi Studio tegen Packagingnews. 

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren