Eerste Online Friday positief ontvangen

15.05.2014 | Branchenieuws | 1312 keer bekeken

Op vrijdag 9 mei kwamen professionals in de verpakkings- en procesindustrie bij elkaar voor de eerste Online Friday georganiseerd door de Jaarbeurs Utrecht. Tijdens verschillende seminars spraken online marketing experts over zoekoptimalisatie en social media. Hoe eindigt mijn bedrijf bovenaan in Google? Hoe kan ik zien waar mijn websitebezoekers op zoeken? En hoe kun u met uw bedrijf een succesvolle social media strategie implementeren? Allemaal vragen die aan bod kwamen tijdens de Online Friday.

Als eerste was Bart Strijker aan de beurt, manager digitaal van de Jaarbeurs. In zijn presentatie “Niet bereiken maar beraken” ging hij in op de veranderingen in ons dagelijks leven door moderne technologie. Daar kwam één belangrijk punt naar voren: we moeten steeds meer de dialoog op gaan zoeken. Niet alleen informatie zenden, maar actief meedenken met de klant staat centraal.

Kevin Verleg ging vervolgens in op zoekoptimalisatie. Zo vertelde hij hoe Google kijkt naar websites en op basis waarvan Google zijn zoekresultaten filtert. Daarnaast gaf hij nuttige tips over hoe bedrijven hun website het beste kunnen inrichten en hoe ze Google Adwords kunnen gebruiken om hun bezoekersaantallen te verhogen.

De derde presentatie ging over social media. Expert Maarten van Herck legde aan de hand van sprekende voorbeelden uit hoe en waarom bedrijven social media gebruiken. Een belangrijke noot is het bedenken van de social media strategie en het ontwikkelen van een social media plan. Niet alle informatie is namelijk geschikt voor Facebook en Twitter. Van Herck adviseerde dan ook de juiste social media met de juiste relevante informatie te kiezen aan de hand van de doelen als vastgelegd in de marketing strategie.

Na het luisteren naar deze presentaties werd de Online Friday afgesloten met een netwerklunch waar professionals in de verpakkings- en procesindustrie elkaar konden ontmoeten en van gedachten konden wisselen over online marketing.

De eerste Online Friday kreeg als gemiddeld rapportcijfer van de deelnemers een 7,9. Bezoekers waren tevreden over de interessante sprekers en inhoudelijke presentaties. Er is ook nog ruimte voor verbetering. Zo zien bezoekers in de toekomst graag interactieve cases en nog meer relevante voorbeelden uit de branche. Deze aanbevelingen worden meegenomen naar de volgende evenementen. In het najaar organiseert Jaarbeurs Utrecht nieuwe Online Friday’s voor de andere digitale platformen. 

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren