Fietsenfabrikant heeft 75% minder schadegevallen door nieuwe verpakking

20.10.2016 | Branchenieuws | 305 keer bekeken
Fietsenfabrikant heeft 75% minder schadegevallen door nieuwe verpakking

Wat te doen als er tijdens vervoer onzorgvuldig wordt omgegaan met je product? Juist, je past je verpakking aan! Althans, dat deed de Amsterdamse fietsfabrikant VanMoof. Met succes.

Hoe dan? VanMoof heeft voortaan een afbeelding van een flatscreen tv op de doos staan, waardoor vervoersbedrijven in eerste instantie denken dat er niet een fiets, maar een enorme televisie in de verpakking zit. Bovendien staat op de doos: ‘We like bikes, and we like you, and the rest of the world, to ride bikes, and like them too’.

Sinds de aanpassing is het aantal schadegevallen volgens creatief directeur Bex Rad met ongeveer 75 procent gedaald. Dat is VanMoof, die vrij exclusieve fietsen maakt (ze zijn vaak voorzien van apparatuur zoals anti-diefstal chips en elektrische motors), zeker wat waard. Dit is wat ons betreft dan ook een goed voorbeeld van hoe invloedrijk en zinvol de boodschap van een verpakking kan zijn.

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren