Filigrade en Ardagh ontwikkelen app in strijd tegen namaak-producten

26.02.2016 | Branchenieuws | 658 keer bekeken
Filigrade en Ardagh ontwikkelen app in strijd tegen namaak-producten

Namaak producten zijn een steeds groter probleem, maar hoe ga je de strijd aan tegen mensen die jouw product namaken en daar een flink zakcentje aan verdienen? Blikfabrikant Ardagh heeft met een samenwerking met een samenwerking met de Nederlandse anti-namaak specialist Filigrade een mogelijke oplossing gevonden tegen dit probleem.

Het softwarebedrijf, ook in Nederland gevestigd, heeft een techniek ontwikkeld waarmee de consument op zijn telefoon via een app kan controleren of een onzichtbaar watermerk in het drukwerk van de verpakking aanwezig is. Dit watermerk geeft aan dat het product echt is en voorkomt dat de consument een namaakproduct gaat gebruiken. Dat dit wrede gevolgen kan hebben, is te zien in het volgende filmpje dat Filigrade onlangs publiceerde.

Een scan met de app die het softwarebedrijf kan ook andere informatie opleveren, zoals productinformatie. Ook wordt de consument op deze manier op de hoogte gehouden van nieuwe aanbiedingen.

Blijf altijd op de hoogte
Meld uzelf nu aan voor de VerpakkingsProfs nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, trends en aanbiedingen.


Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren