Fotoreportage: 100 dagen verpakkingen van een nieuw ontwerp voorzien

08.09.2015 | Trends | 1440 keer bekeken

Wat kan je produceren in 100 dagen? Dat is de vraag die centraal staat bij de 100-day Project. Een hit in Amerika. De Portugese designer Katarine N Góis zag hier de mogelijkheid in om in 100 dagen een evental verpakkingen van een nieuw ontwerp te voorzien.

Alsof het ontwerpen van een verpakking nog niet een klus is die snel uitgevoerd wordt, besloot Katarina om zichzelf uit te dagen en iedere dag een nieuwe verpakking te bedenken voor een bestaand product. Dat varieert van een digitaal design in 20 minuten tot een vier uur durende transformatie. Op Instagram post ze haar foto's als bewijs.

Uit de data die de kunstenares verzamelde blijkt dat de verpakkingen die blauw en groen bevatten het meest gedeeld en bekeken worden. De meeste likes kregen haar verpakkingen voor chocolade, waarbij ze onder andere Snickers een nieuwe verpakking gaf. Haar eigen favoriet was het ontwerp dat ze maakte op dag 19 van een pak meel: hierbij gebruikte ze het bloem om de letters te vormen.

Bekijk hier enkele voorbeelden van het re-design. Wat denkt u: een ware kunst of zijn sommige dingen wel erg makkelijk bedacht?

1. Maandverband

2. Zakdoeken

3. Amandelen

4. Bloem


5. Chips

6. Chocoladerepen

7. Eieren

8. Cadeaukaart

9. Griekse Yoghurt

10. Frambozenjam


11. Magnum

12. Patat van McDonalds

13. Olijfolie

14. Starbucks

15. Tampons

16. Zeezout 

Bekijk alle 100 ontwerpen op deze Tumblr-pagina.

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren