​Heineken maakt winnaars AIPIA pitch bekend

16.12.2016 | Branchenieuws | 621 keer bekeken
​Heineken maakt winnaars AIPIA pitch bekend

Heineken heeft de winnaars van de AIPIA/Heineken pitches bekend gemaakt, die tijdens het AIPIA Congress vorige maand in Amsterdam werden gehouden. De Nederlandse bierbrouwer liet enigszins op zich wachten en was drie weken bezig met het selecteren van de winnaars. Normaal gesproken kiest Heineken één winnaar, dit jaar vielen drie bedrijven in de prijzen. 

Negen bedrijven deden mee aan de 'elevator pitches' tijdens het AIPIA Congress. Elk bedrijf kreeg drie minuten de tijd om zijn idee te pitchen voor een volgende versie van het bierflesje van de drankgigant. 

“Het waren spannende pitches met een rijke variatie aan interessante concepten, technologieën en modellen,” laat Heineken weten. Om die redenen werd er niet één maar meerdere winnaars bekend gemaakt en kostte het tijd om tot een beslissing te komen. De bedrijven Constantia Spear, CapTag Solutions en Rako vielen in de prijzen.

Constantia Spear ontwikkelde een digitaal display die volgens Heineken eindeloze mogelijkheden biedt, het product van CapTag Solutions creëert een slimme interactie met de consument, terwijl Rako een ervaring biedt waarbij meerdere zintuigen worden geprikkeld.

Spanning opgebouwd
Een verdere toelichting en discussie over de winnende pitches volgt volgens de bierbrouwer op korte termijn, waardoor de spanning verder wordt opgebouwd. Het verpakkingsteam van Heineken laat weten blij te zijn met het voorproefje dat zij mochten ontvangen door middel van de pitches en kijkt uit naar een verder samenwerking met de winnende bedrijven. 

Vorige maand interviewde de redactie van Verpakkingsprofs Heineken over innovatie. Het artikel 'Innovatie zit in ons DNA' is hier te lezen. 

Afbeelding:  emka74 / Shutterstock.com

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren