Heineken schroeft verpakkingsbudget ondanks bezuinigingen op met 20 procent

12.05.2016 | Branchenieuws | 518 keer bekeken
Heineken schroeft verpakkingsbudget ondanks bezuinigingen op met 20 procent

Bierbrouwerij Heineken laat in haar jaarcijfers zien waar er wordt gekort. Vooral adviesbureaus en consultancy's moeten het met minder geld doen.

Naast zijn adviesuitgaven waren er nog twee kostenposten waarop Heineken wist te bezuinigen in 2015. De bierbrouwer verlaagde zijn energie- en waterkosten (-6 procent) en gaf bovendien minder uit aan grondstoffen (-9 procent). Daarentegen vallen vooral de kosten voor verpakkingen op: het bedrijf gaf in 2015 zo’n 20 procent meer uit aan verpakkingen, die met een totale kostenpost van meer dan €3 miljard ook meteen de grootste uitgave vormen in de inkoop van het bedrijf.

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.



Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren