Hoogvliet eerste supermarktketen dat gebruik gaat maken van Natural Branding​

07.03.2017 | Branchenieuws | 341 keer bekeken
Hoogvliet eerste supermarktketen dat gebruik gaat maken van Natural Branding​

De grote supermarktketen Hoogvliet is de eerste supermarktketen in Nederland die gember en avocado’s gaat verkopen zonder verpakking. Hoogvliet gaat gebruik maken van laserlicht om de gember en avocado’s te merken.

Hooglvliet gaat samenwerken met Nature & More van Eosta, dat natural branding ontwikkelde. Doormiddel van het laserlicht wordt een kleine hoeveelheid pigment uit het buitenste laagje van de schil gehaald. Deze methode, die is goedgekeurd door Skal, heeft naar eigen zeggen geen invloed op de smaak of houdbaarheid van de producten omdat het laagje dusdanig dun is dat het product er verder geen last van krijgt.  

plastic verpakkingen
In veel supermarkten worden biologische avocado’s verkocht in plasticfolie, om zo aan te kunnen tonen dat deze avocado’s biologisch zijn. De 'normale' avocado’s worden los verkocht. Hetzelfde geldt volgens Eosta voor gember, zoete aardappels en andere biologische producten. Er is dus een oplossing bedacht om de verspilling van plastic tegen te gaan en Hoogvliet gaat als eerst gebruik maken van het natural branding.

“Wij zijn erg trots dat we als Hoogvliet deze primeur in Nederland hebben", zegt Ed van Venrooij, category manager Groente & Fruit van Hoogvliet, in een persbericht. "Onze duurzaam georiënteerde klanten zullen hier blij mee zijn, want uit onderzoek blijkt steevast dat zij hun bio-producten liever zonder plastic verpakkingen kopen. We vinden het belangrijk om meer te doen dan besparen op plastic tasjes."

Door in alle supermarkten van Hoogvliet gebruik te maken van deze manier van merken verwacht de retailer een besparing van 67.000 plastic verpakkingen ten opzichte van eerdere jaren

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren