In beeld: Aidsfonds zet medicijnverpakking in bij campagne

14.08.2015 | Branchenieuws | 771 keer bekeken

Verpakkingen zijn dé manier om een boodschap over te dragen. Dat laat ook het Aidsfonds zien met haar nieuwe campagne 'First World Problems', waarin ze 'pillen' verkopen om 'grote' problemen tegen te gaan. Altijd dezelfde sokken aan of op het juiste moment de beste grap willen maken? Geen probleem met deze pillen van het Aidsfonds.

De pillen zijn in werkelijkheid peperpuntjes. "100 procent placebo", schrijft de hulporganisatie op haar website. Met de actie wil het Aidsfonds laten zien dat er genoeg 'First world problems' zijn: problemen die iedereen heeft, maar die vaak in het niet vallen bij echte wereldproblemen. Aids is zo'n probleem wat alle First World Problems doet verbleken.

De afgelopen maanden was er een speciale winkel geopend waar de pillen te koop waren, nu zijn ze nog te krijgen via de website van het Aidsfonds en hun kantoor op de Keizersgracht in Amsterdam. De opbrengst van de pillen, die ongeveer 5 euro per zakje of potje kosten, gaan volledig naar mensen in arme landen die geen medicijnen kunnen kopen. 

Een mooi alternatief dat volgens VerpakkingsProfs laat zien dat verpakkingen echt in staat zijn om een boodschap over te brengen! Daar was de NRC Charity Award kennelijk ook van onder de indruk, want ze nomineerden de actie van het Aidsfonds voor een prijs!




Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren