Infographic: zijn verpakkingen op maat nodig bij e-commerce?

25.05.2015 | Trends | 1761 keer bekeken

Met de opkomst van e-commerce rijst de vraag wat de rol is van de verpakking. Heeft het bijvoorbeeld nut om een gepersonaliseerde of speciaal ontworpen verpakking te maken, of kost dat teveel geld? Om deze zorgen weg te nemen, maakte Shorr Packaging een infographic met relevante cijfers om deze afweging te maken.

Verpakkingen op maat bieden volgens de infographic vele voordelen. De doos past goed om het product, je vervoert minder lucht en de doos raakt minder snel beschadigd. Dit gebeurt bij een op de tien verpakkingen momenteel, veelal door het gebruik van te grote dozen. Consumenten zeggen dat de relatie met het bedrijf dat kapotte goederen levert slechter wordt.

Daar tegenover staan de hogere kosten, zeker bij weinig verzendingen. Wat zegt u: doen of niet? 

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (1)

Reageren
  • 28.05.2015 - 11:03 uur | Jan-Peter Ruis

    11% maar volledig tevreden... Verpakken blijft een ondergewaardeerd element in de industrie. Jammer...