'Inruilweek verpakkingen Spar dommer dan dom'

03.09.2015 | Branchenieuws | 885 keer bekeken

Vanaf vandaag is het bij supermarktketen Spar mogelijk om (lege) verpakkingen van geselecteerde producten om te wisselen tegen een equivalent van het huismerk van de supermarkt. Het lijkt een interessante actie waarbij Spar laat zien dat het vertrouwt op haar eigen kwaliteit, maar is volgens supermarktdeskundige Gerard Rutte een erg slecht idee.

De commercieel directeur van Spar, Susanne Kroon, zegt in een bericht dat Spar overtuigd is van de uitstekende kwaliteit van de Spar-merk producten en graag wil dat de klant dit persoonlijk ondervindt. Kroon: ‘Dit is een stunt om te laten zien wat we met ons eigen merk in huis hebben. Stuk voor stuk kwalitatief goede producten die de concurrentie met elk A-merk product of ander huismerk aankunnen. Volgens mij is dit een actie die nog nooit eerder in supermarkt-land is vertoond.’ 

Campagne
Daar is volgens supermarktdeskundige Gerard Rutte een goede reden voor: hij vindt het een domme actie. ‘Als Spar een reclamebureau inhuurt voor haar campagnes, dan zou ik zeggen: weg met die gasten," zegt hij tegen Marketingonline. "De actie is dommer dan dom."

Ruttes analyse is dat het klanten van Spar een rotzorg zal zijn welke producten er in de winkel staan. ‘Met alle respect, maar Spar is gemak. Je gaat naar de Spar omdat er geen andere supermarkt open of in de buurt is. Niet omdat er zo’ n heerlijk huismerk in de schappen staat," aldus de supermarktdeskundige tegen Marketingonline. "Ga dus geen campagne voeren voor iets wat je toch niet kunt waarmaken. Maak sterker wat al sterk is, wat dat dan ook mag zijn. Maar ga klanten niet vermoeien met een actie waarbij je – let op – maximaal 3 producten per week - kunt inruilen voor Spar-merken." 

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren