Interview: “De klant van dienst zijn met innovatie is het belangrijkste”

24.07.2014 | Branchenieuws | 1434 keer bekeken

In deze nieuw rubriek stellen we vragen aan bevlogen professionals in de verpakkingssector. Deze keer is het woord aan Harry Mennen van de Budelse, een verpakkingsbedrijf gespecialiseerd in grafisch drukwerk, kartonnage en ICT-services.

Wat doet u precies in de verpakkingsindustrie?

“Wij drukken, stanzen en plakken bijna elke vorm van verpakking op massief karton en N-flute golfkarton. In marktsegmenten als pharma, medisch, cosmetica,  food en non-food hebben wij belangrijke spelers waarvoor wij verpakkingen mogen produceren.”

Voor welke leveranciers heeft u onder meer verpakkingen ontworpen?

“In het voedingssegment zijn we verantwoordelijk voor de verpakkingen van Peijnenburg en Bettinehoeve. In de cosmetica branche maken we de verpakkingen voor opdrachtgevers rechtstreeks maar ook voor meerdere private label organisaties die o.a. werken voor  Rituals, Etos, Kruidvat, Hema, etc. In de sector voor geneesmiddelen verpakkingen die je afhaalt bij de apotheker, opdrachtgevers die heel specialistische medicijnen produceren en de producenten dierengeneesmiddelen. Voor de medische wereld maken we verpakkingen waar producten in worden verpakt die vervolgens in o.a. clean rooms in ziekenhuizen worden verwerkt of worden gebruikt door mensen met suikerziekte. Bij deze sector gaat het meestal om specialistische op maat ontwikkelde verpakkingen.

Waar bent u trots op?

"We zijn vooral trots dat we door gerenommeerde bedrijven worden gevraagd en uitgedaagd  om samen met hen verpakkingen te ontwikkelen en te produceren voor hun producten. Om deze groep van klanten verder te helpen in hun ontwikkeling en verbetering van kwaliteit en proces hebben we sinds kort ook de beschikking over een digitaal platform: BuDi.

BuDi Software geeft bedrijven de mogelijkheid hun bestanden te beheren en aan te passen. BuDi komt het beste tot zijn recht wanneer het wordt ingezet waar het voor is ontwikkeld: als  webshop. De klant kan zijn eigen uitstraling op de verpakking aanbrengen of bestaande designs customizen. Wij nemen vervolgens de gehele productie en logistieke keten voor onze rekening. De producten worden bij De Budelse in offset of digitaal gedrukt, gestanst en geplakt en vervolgens uitgeleverd op de door de klant opgegeven plaats van bestemming.

Ik ben trots dat onze relaties zich zo openstellen dat wij daardoor in hun huid mogen kruipen om ze om een juiste en vakkundige wijze te adviseren bij al die verschillende vraagstellingen rondom verpakkingen. Door van onze software gebruik te maken kunnen klanten zich volledig concentreren op hun klanten en markten. Met BuDi nemen wij onze klanten veel werk uit handen.”

Neemt uw bedrijf deel aan beurzen?

“Elk jaar presenteren wij ons op een of meerdere beurzen. Naast de beurzen hebben we ook de jaarlijks terugkerende Themadag van De Budelse op de derde dinsdag van september, voor bestaande relaties en prospects. Elk jaar hebben we een andere thema als onderwerp.

Een groot thema van de afgelopen jaren is duurzaamheid en milieuvriendelijkheid. Probeert uw bedrijf hier een bijdrage aan te leveren? Zo ja, hoe?

“Wij besteden maximale aandacht aan MVO. Wanneer het mogelijk is dan kopen we de materialen die we verwerken zo dicht mogelijk bij huis. De gevraagde soorten moeten wel beschikbaar zijn. En dat lukt tot nu toe aardig. Veertig procent van het karton dat wij gebruiken komt van Nederlandse bodem. Onze productie wordt ingericht naar en onze producten voldoen aan de wensen van de klanten. Uiteraard zijn we ISO gecertificeerd maar daarnaast voldoet al het drukwerk al sinds jaar en dag aan de norm ROH’s compliance en IMDS (normering elektronica auto industrie).”

Is uw bedrijf actief online actief bijvoorbeeld op sociale media en zo ja, hoe? Heeft dit ook nieuwe klanten opgeleverd?

“We zijn op alle sociale media kanalen aanwezig, zowel Twitter als Facebook als LinkedIn. We krijgen via de sociale media iedere week nieuwe contacten en concrete offerte aanvragen. Klanten vinden ons steeds vaker via de digitale snelweg.”

Wat wil u in de toekomst nog bereiken in de verpakkingsindustrie?

“De Budelse zal blijven investeren in producten en middelen om samen met haar klanten die markten te bewerken.

De Budelse mag je vergelijken met een supermarkt van hoogwaardige kwaliteit van producten en diensten. Onze klanten maken gebruik van datgene dat zij nodig hebben voor hun producten of diensten. Verpakkingen, hoge volumes in kleine oplages en ICT staan heel prominent in de etalage. Hoe groter de overlap daarin, hoe meer we de krachten van middelen kunnen bundelen en hoe krachtiger we als organisatie in de markt staan.   

Voor mij is het belangrijk dat de software BuDi niet is toegeschreven naar een specifieke markt of product maar op alle fronten inzetbaar is. We willen de klant van dienst zijn met innovatie op alle fronten.”

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (1)

Reageren
  • 14.08.2014 - 12:01 uur | Bart Lauwaert

    De BuDi-toepassing is volgens mij heel innovatief, vernieuwend, vooruitstrevend binnen de vouwkartonnage verpakkingswereld.