Johnnie Walker vermeldt als eerste voedingswaarde op verpakking

28.07.2016 | Branchenieuws | 555 keer bekeken
Johnnie Walker vermeldt als eerste voedingswaarde op verpakking

Whiskymerk Johnnie Walker wordt het eerst wereldmerk van drankproducent Diageo dat consumenten informatie over het alcoholgehalte en de voedingswaarde per standaardglas zal verstrekken op de verpakking. 

De nieuwe etiketten voor de flessen van Johnnie Walker Red Label, de best verkochte Schotse whisky ter wereld, gaan in het vroege najaar in productie en worden daarna wereldwijd naar tientallen markten verzonden.

Eind 2016 zullen de 30 miljoen flessen in de rekken staan. Door de etiketten hoopt het merk consumenten betere informatie te verschaffen over wat ze drinken. Door onderzoek onder consumenten uit onder andere Amerika, Mexico en Spanje kwam Diageo erachter welke informatie consumenten belangrijk vinden op een etiket. 

Daaruit bleek onder andere dat teveel informatie op het etiket, en met name de kleine lettertjes, verwarrend zijn, waardoor de rest van de informatie simpelweg genegeerd wordt. Uit het onderzoek bleek ook dat, van alle informatie die op het etiket kan worden vermeld, hun voorkeur uitgaat naar alcoholgerelateerde informatie, het aantal calorieën per glas, het suikergehalte, de allergenen en feiten over het merk, zoals de productiewijze en kwaliteitsgaranties. Op de etiketten zullen ook pictogrammen terug te vinden zijn die een stuk makkelijker te begrijpen zijn dan woorden en die allemaal goed scoorden in de test met focusgroepen.

Deze informatie is gunstig voor de markt van actieve en intelligente verpakkingen, die via apps en technologie consumenten meer informatie willen verschaffen over hun merk, productiewijze en het product dat ze op het punt staan te kopen. 

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren