Laatste vier winnaars van NL Packaging Awards nemen prijs in ontvangst

17.03.2016 | Branchenieuws | 706 keer bekeken
Laatste vier winnaars van NL Packaging Awards nemen prijs in ontvangst

VerpakkingsProfs doet verslag vanaf de NL Packaging Awards in Studio 21 in Hilversum. Zojuist zijn de laatste vier NL Packaging Awards uitgereikt. Onder andere ontwerpbureau's SOGOOD en dBOD vielen in de prijzen

Categorie Food Koelvers

‘Eigenwijze visuele taal van Vivera bekroond

De Award in de categorie Food Koelvers was voor Vivera, ingezonden door SOGOOD.

De jury: ‘Een originele, eigenwijze en eigen visuele taal zet een nieuwe standaard die deze categorieën uit de niche haalt en toegankelijk maakt voor iedereen. Draagt met scherp oog voor grafisch detail, typografie, kleurstelling, lijnvoering en materiaalexpressie bij aan een eigentijdse, fraaie verpakking. Prachtig ook hoe het aloude slagersvarken met humor weer relevant is gemaakt.’

FK-1604%20VIVERA_01-klein.jpg

Runner-up:

Pouch Zalm, ingezonden door BooM creatives, was de runner-up in deze categorie. ‘Een helder ontwerp dat precies de kern van de propositie uitstraalt: vers, eerlijk, persoonlijk. Fraai uitgevoerd met een perfecte visuele balans tussen eenvoud en kwaliteit. Geen enorm vernieuwend of baanbrekend design, maar een schoolvoorbeeld van hoe een weloverwogen design precies de juiste snaar kan raken, en daarmee een lovenswaardig lokaal initiatief helpt om bij de consument succesvol te zijn’, aldus de jury.

Zalm.jpg

-------------------------------------------------------------------------

Categorie Food Houdbaar

San Mauro Slide-on box

De Award in de categorie Food Houdbaar was voor San Mauro Slide-on box, een inzending van Van Heertum Design. De jury: ‘Een verrassend, onderscheidend en origineel verpakkingsconcept, dat toch eigenlijk ook weer zeer eenvoudig is door de combinatie van twee vormen. Met perfect esthetisch gevoel uitgewerkt waardoor het er zeer kwalitatief uitziet. Nieuw en bomvol toegevoegde waarde.’

FH1614_San%20Mauro_foto1.jpg

Runner-up:

I Sea Pasta,  ingezonden door dBOD, was de runner-up in deze categorie. ‘Een zeer innovatief totaalconcept. Breekt speels categoriecodes en laat je twee keer kijken. De vormgeving is recht voor zijn raap, past bij de propositie en geeft het product no-nonsense kracht en impact op het schap. Dit kan weleens het begin van een geheel nieuwe categorie worden en dat zou goed zijn voor mens en planeet’, meent de jury.I%20sea%20pasta%202.jpg

-------------------------------------------------------------

Categorie Private Label

AH Candy Line

Winnaar in de categorie Private Label was AH Candy Line, een inzending van dBOD. De jury: ‘Een productlijn die goed scoort op alle fronten, van creativiteit en attractiviteit voor de consument tot gebruiksvriendelijkheid. Deze witte productlijn valt op in het snoepschap, waar gewoonlijk zwart, roze en rood de boventoon voeren. Het design – speelse tekeningen in combinatie met een haarscherpe productpresentatie – is consistent doorgevoerd door de hele lijn, met een duidelijk onderscheid tussen de verschillende producten. Het logo van Albert Heijn is opvallend, maar niet storend aanwezig.’

AH%20drop%20P-1614.jpg

Runner-up:

De runner-up in deze categorie was Gamma Wood & Wall Klassieke Engelse Krijtmatverf, ingezonden door VBAT. ‘Less is more. Die spreuk komt goed tot zijn recht in deze lijn verfblikken. Je ziet in een oogopslag wat het is, van wie het is en waar het op moet. De typografie en dierentekeningen maken een speelse knipoog naar de Engelse cultuur. De matte uitstraling ondersteunt de productbelofte: extra matte krijtverf. Een aanwinst voor de verfcategorie’, aldus de jury.opname%203%20Gamma%20wood%20wall3_def.jp

------------------------------------------------------------

Categorie Non-Food

Insectenhuisje van Brum 

De Award in de categorie Design Non-Food was voor het RMZS Insectenhuisje, ingezonden door Brum Design. ‘Deze eenvoudige, functionele en vrolijke verpakking sluit goed aan op het product wat erin zit, en ondersteunt de duurzaamheidsfilosofie van de fabrikant. Het product wordt met een minimale hoeveelheid verpakkingsmateriaal (gerecycled karton) goed beschermd. De product-verpakkingscombinatie heeft een grote cadeauwaarde; het insectenhuisje vormt het stralende middelpunt en de verpakking is voorzien van een duidelijke gebruiksaanwijzing en een handig handvat. Het lieveheersbeestje rechtsboven maakt het geheel helemaal af’, aldus de jury.Pack%20Shots%20NLPA%202016.jpg

Runner-up:

De runner-up in deze categorie was de TomTom Bandit camera, ingezonden door Flex. De jury: ‘Deze verpakking maakt van de inhoud een hebbedingetje; de verpakking heeft een groot venster dat aan vier kanten zicht geeft op de camera. Het lusje aan de bovenkant nodigt uit de verpakking te openen. TomTom biedt met de camera een premium product en deze stevige en stoere verpakking draagt bij aan de kwaliteitsbeleving.’TomTom%20Bandit%20(1).jpg

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren