Lidl gaat zich richten op de e-commerce in Europa

15.02.2017 | Branchenieuws | 405 keer bekeken
Lidl gaat zich richten op de e-commerce in Europa

Supermarktdiscounter Lidl opent in 2018 een distributiecentrum in Roosendaal. Vanuit het nieuwe dc wil het Lidl de e-commerce activiteiten voor Europa gaan verzorgen. Dat schrijft BN de Stem. 

Het Duitse Lidl zet vooral in op online verkoop van non-food producten zoals sportkleding en huishoudartikelen. Bedrijventerrein Borchwerf II in Roosendaal is voor de supermarktketen een geschikte locatie door de centrale ligging en het arbeidspotentieel van de regio. Eerder had Lidl de voorkeur voor een kavel in Bergen op Zoom, maar door lange producedures om het bestemmingsplan te wijzigen, besloot het daar vanaf te zien. 

Het nieuwe gebouw in Roosendaal komt te liggen op een kavel van zes hectare en biedt werkgelegenheid aan 1.200 mensen. Afhankelijk van de groei van e-commerce kan het aantal werknemers worden opgeschroefd. Volgens projectontwikkelaar Delin, dat verantwoordelijk is voor de realisatie van het dc, wordt er in maart of april met de bouw gestart. 

Eind vorig jaar opende Lidl al een nieuw distributiecentrum in Waddinxveen. Dit gebouw werd vóór opening door de Dutch Green Building Council (DGBC) al bestempeld als meest duurzame logistieke gebouw van Nederland. Vanuit dit dc worden de voorraden van zo’n honderd Lidl-filialen in de Randstad vervoerd.

Dit artikel is al eerder geplaatst op LogistiekProfs.nl
Afbeelding: Het nieuwe distributiecentrum van Lidl in Waddinxveen

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren