Macropak 2014 in teken van zeven designtrends

10.03.2014 | Beursnieuws | 911 keer bekeken

Organisator VNU Exhibitions heeft nieuwe elementen toegevoegd aan de verpakkingsbeurs Macropak 2014. Het expositie- en seminarprogramma wordt opgebouwd langs de lijnen van zeven designtrends. Gelijktijdig met Macropak worden in de Jaarbeurs in Utrecht de zuivelbeurs Industrial European Dairy Show en World of Technology & Science gehouden. Macropak wordt gehouden van 30 september tot en met 3 oktober.

Deze editie zet zwaar in op een inhoudelijk programma, innovaties worden extra in de schijnwerpers gezet. Nieuwe elementen zijn het designerspaviljoen, Innovatie Plaza met onder meer de winnaar en genomineerden van de Gouden Noot.

NVC Nederlands Verpakkingscentrum ontwikkelt samen met het Macropakteam op dit moment een inhoudelijk programma met louter key notes. Hiervoor wordt op de Macropak een speciaal theater gebouwd. De ketenvereniging met een netwerk van 14 duizend professionals en waarbij 550 bedrijven zijn aangesloten presenteert de grote trends in drie markten: food/ agro, farma en petrochemie.

Zeven designtrends
De zeven designtrends die dwars door de Macropak lopen worden besproken in het theater op het Ontwerp & Designplein, waar ook de nieuwste materialen worden gepresenteerd. Vier dagen lang worden brandmanagers, (senior)marketeers en leden van directies bijgepraat over de nieuwste ontwikkelingen. Deze trends zijn: Milieuvriendelijk, Hersluitbaar, Functioneel, Minimalistisch, Matte afwerking, Intelligent en Cartoon.

Bezoekers kunnen tijdens de beurs ook naar een congres gaan met als thema Human Capital. Het congres wordt samen met the World of Technology & Science georganiseerd. Het gaat over de gevolgen van dreigend tekort aan arbeidskrachten in de industrie, maar vooral over de mogelijke oplossingen. Breed wordt erkend dat de vergrijzing en onvoldoende aanwas van jong personeel een bedreiging vormen voor economisch herstel. Jaarlijks dreigt een tekort van 33.000 arbeidskrachten. Het congres wordt 1 oktober gehouden in Supernova in de Jaarbeurs.

Macropak heeft een online variant gekregen. Dit online platform binnen de verpakkingsbranche biedt voor leveranciers kansen op gegarandeerde contacten met daarnaast columns, vaknieuws, de mening van experts en een leveranciers- en productenoverzicht. Wie het laatste product- en leveranciersnieuws wil ontvangen kan zich abonneren op de nieuwsbrief. Binnen enkele maanden wordt een nieuwe versie gelanceerd.

Meer informatie over deelname is verkrijgbaar bij Joyce van de Hoef, Joran Hofman of Kiki Kemp-Herfkens van VNU Exhibitions, telefoon 030 2952999

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren