Macropak 2014: Innovatie, design en onderhoud

24.06.2014 | Branchenieuws | 942 keer bekeken

De Macropak 2014 staat geheel in het teken van innovatie, design en onderhoud. Dat betekent dat, ten opzichte van voorgaande jaren, er minder nadruk ligt op de verpakkingsmachines. Naar verwachting staan 250 tot 300 stands op de Macropak.

Nieuw deze editie is het feit dat de Macropak zijn locatie deelt met de World of Science and Technology. Hierdoor is de complete keten van de maakindustrie vertegenwoordigd.

Volgens de nieuwe 40-30-30 verdeling is 40 procent van de stands nog gericht op machines, 30 op labeling en etikettering en 30 procent op verpakkingsontwerp en design.

Dat design de boventoon voert is ook terug te zien in de verpakkingssupermarkt. Op de Macropak zullen de bezoekers in een supermarkt verschillende ontwerpen kunnen zien in een reallife-setting. Bij het kassameisje wordt vervolgens niet afgerekend, maar een enquête ingevuld over de aantrekkelijkheid, design en gebruiksvriendelijkheid van de aanwezige verpakkingen. Naast de beoordeling van de bezoekers zal een vakjury ook haar oordeel vellen over de ontwerpen.

Op 30 september wordt de Gouden Noot uitgereikt, een prijs voor het beste verpakkingsontwerp.

Een ander belangrijk punt is de presentatie van een grootschalig verpakkingsonderzoek in samenwerking met het NVC. Door middel van vragenlijsten en interviews wordt er op dit moment gekeken naar de investeringsbehoefte van leveranciers en de nieuwe innovaties.

De Macropak vindt plaats van 30 september t/m 3 oktober in Jaarbeurs Utrecht

Aanmelden nieuwsbrief

Alles wat je zoekt, verpakt op één platform!
Meld jezelf aan voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, innovaties, trends en ontwikkelingen uit de branche.

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren